Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Doplneni pravidel administrace

07. 01. 2003
0
0
2269
Autor
Olda

Na zaklade diskuze tedy doplnuji k prvnimu texty pripominky plus moje nazory.

1. Omezeni autora - na zaklade vyse uvedenych okolnosti by mel byt autor nejdrive (alespon jednou a to zpravou) upozornen, ze se prohresuje. Pote, co administrator zjisti, ze se autor od doby kdy zpravu zaslal znovu prihlasil a pokracuje ve skodeni (tim si overime, ze zpravu cetl) provede omezeni. To spociva v zamezeni psani del, kritik a vstupu do Pokecu. Je provedene na konkretni prezdivku a omezeni IP je provedeno jen Oldou ve vyjimecnych pripadech na zaklade opetovnych pokusu o skodeni pod ruznymi prezdivkami.

 

2. Spatne kategorie - to me take napadlo v noci. Dost del si nezaslouzi byt nepublikovano, ale pouze zmenena kategorie (jak nekdo psal, basen je v upoutavkach). Tady bych navrhoval, aby admin nezasahoval do dila (tedy menil kategorii), ale dila "nepublikoval", napsal autorovi, aby kategorii zmenil na adekvatni (oznamil to zpravou) a na zaklade toho muze admin nepublikaci zrusit.

 

Vsechna omezeni jsou tedy vratna (samotnym adminem).

 

3. Na autorske strance bude tlacitko "Stinost adminum", ktere otevre zpravu pro "vsechny" adminy (jak tohle bude fungovat vysvetlim v jine disk.) a oznameni tedy nebude anonymni, ale na zklade prihlaseni a musi obsahovat text.

[tohle nebylo napsano v komentarich, ale spis nez bezbrehe klikani na ikonku mi prijde dobre jednou se "vyzvejknout o so mi vlastne jde"]

 

4. Mazani kritik - ne na zaklade autora kritiky (to bychom se skutecne zblaznili) a kosmeticke upravy nemaji byt zakladem. Jen na zaklade poruseni zakonu, osobnich vulgarnich ataku (ale mozneho upozorneni)

 

5. Vseobecne upozorneni adminem - bud jak jsem psal vyse a nebo plati, ze admin nemusi upozornovat (nicmene je to vhodne).

 

6. Transparentnost - nevim jestli verejne, ale minimalne adminove budou mit seznam vsech svych (a ostatnich adminu) aktivit (a v nem i moznost je zrusit [vratit]) chronologicky dostupny.

 

7. Mazani del - pokud se jedna o cizi text, musi byt smazan (do komentare ke smazani admin uvede kde se da nalezt original)

 

Tedy dalsi varku komentaru.


JohnieBass
30. 01. 2003
Dát tip
1.Souhlasím 2.Souhlas, mnohdy autora upozorňují sami čtenáři, nejsem i jist je stli je tento bod nutný 3.OK 4.Jasné, znám případy ze svého okolí, kdy někteří čtenáři neměli názor a jen autora pošpiňovali 5.Je určitě vhodné upozornit 6.Mělo by to být veřejné 7.Jen v případě obecné morální nepřijatelnosti či případě, že se jedná o "zcizení" textu JB

Olda
15. 01. 2003
Dát tip
Tohle si dam do ukolnicku jako druhy, hned po vyreseni tech Spolecensko-politikych diskuzi.

Armand
10. 01. 2003
Dát tip
jo

Olda
09. 01. 2003
Dát tip
Jeste tedy doplnujem, ze do "vybranyho" seznamu upoutavek po prihlaseni vybiraji dila admini (oznacem u dila), vzdy se tam zobrazuje poslednich (tusim ;) 7 del takto vybraznych (serazeno podle data). Vybiraji tam bud na vlastni uvazeni, nebo na zadaost autora kulturne-literarne zamerene dila (upoutavky,recenze) a v nekterych pripadech i auditoria, pokud jsou naplnena tematem spadajicim do vyse uvedeneho (ale ta tedy vyjimecne?) Nemela by se tam objevit dila Spolecensko-politicka, ktera si pravdepodobne ziskaji nejakou tu kategorii (v Ostatnich) a ani upoutavky na autory a dila na P.

Wopi
09. 01. 2003
Dát tip
souhlas

Helča
09. 01. 2003
Dát tip
ok

Špuntík
08. 01. 2003
Dát tip
rozhodně bychom měli pracovat jako celek, to by si každý pak dělal co chce, a to asi nechceme.....:-)

Armand
07. 01. 2003
Dát tip
teď jsem řešil zrovna u haiku ony špatné kategorie. blondýna psala: "..kritik je tu od toho aby autora poučil či případně navedl. " z mého dopisu "blondýně": "Autor by měl být poučen (nebo odkázán na sekci ve které budou tyhle věci vysvětleny) a požádán aby sám změnil buď báseň nebo kategorii. Až poté.. zásahem admina. [tj. admin by měl mít právo změnit kategorii (technicky), ale měl by předem vyčerpat možnost domluvy s autorem a opět spíše u zásadních rozporů, ne pokaždé, když se mu nebude něco zdát] Haiku je dost specifická a svým způsobem úzká kategorie. Pokud si někdo není jist tím co je haiku, měl by se zeptat nebo dát svou báseň do jiné kategorie, méně specifiké." To jen pro upřesnění, jinak souhlasím. .-)

Olda
07. 01. 2003
Dát tip
Armand; vidis, nepru se, ale mne prijde lepsi nezasahovat do dila (tak by to autor vnimal) -> nepublikovat ho. V dobe kdy dilo NEbude videt muze admin v klidu (protoze dilo nedela "brajgl" ;) v upoutavkach) resit a odkazovat na vysvetlivky a je na autorovi, jestli se podle toho zaridi. Ale pripoustim, ze je to sporne B-)

Armand
07. 01. 2003
Dát tip
Olda: tedy pokud dobře rozumím: raději dílo stáhnout - zneviditelnit a vyřešit to s autorem "za oponou" než ho upozorňovat a až po vyloženém nezájmu o nápravu věcí (nebo pokud není schopen obhájit proč tato kategorie) náprava věcí pomocí práva změnit kategorii?

Olda
07. 01. 2003
Dát tip
Armand: dilo stahnout (nepublikovat) hned pokud je sporne. Vyresit s autorem. Pokud autor "upravi" to sporne (kategorie) pak znovu ozvit. Pokud to neupravi, nechat byt -- tedy dilo neni "viditelne". Rozumime si? ;)

Helča
07. 01. 2003
Dát tip
Souhlas s Oldou. Pokud jsou ty operace vratné, není v tom problém. Ještě je otázka, jestli je možné vracet rozhodnutí jiného admina? Já bych byla pro důvěru a povolila to. Kvuli tomu, že nevysíme na síti 24hodin. Proto bych byla pro společný seznam zásahů, samozřejmě s identifikací kdo co udělal. A teď mě napadá možná i pro společné zprávičky. Kde by sice každý viděl zprávy přijaté a zprávy poslané, ale bylo by pořád vidět kdo je poslal. To jen, aby se mohli věci řešit v zastoupení, když někdo bude mimo dosah. Co vy na to? Kategorie - řešila bych jen případy, kdy jde o (vědomé či nevědomé) zneužití kategorie - tedy kdy je neco špatně zařazeno. Ne tedy situace kdy je zaměněno Haiku a BLR nebo Povídka a reportáž.

Armand
07. 01. 2003
Dát tip
Helča: Kategorie: to co píšeš je domnívám se jasné samosebou. Vracet rozhodnutí jiného admina: to je ožehavé, protože pokud to budem dělat budeme vypadat jako banda blbců. Admini by možná měli mít jednoho "hlavního" který by to na stížnost ostatních mohl ale jinak s tím nesouhlasím. Nejsme přece banda idiotů, kteří neví co dělají, že ne? :))) Nesouhlasím aby každý admin mohl měnit rozhodnutí jiného admina. Tím se ztrácí pocit odpovědnosti.

Wopi
07. 01. 2003
Dát tip
Armand: souhlas.

Armand
07. 01. 2003
Dát tip
Helča: to bude řešit ona transparentnost.. každý uvidí, kdo udělal botu... a pokud se pak dohodneme, můžeme napsat Oldovi a ten zruší to adminské špatné rozhodnutí. .-)

Helča
07. 01. 2003
Dát tip
Myslela jsem to jinak - ne, že by někdo opravoval jiného rozhodnutí, ale na příkladu. Někdo v pátek uverejní báseň jako upoutávku. Já ji stáhnu, s tím že si změnit kategorii. Večer se dotyčný dostane k internetu a změní kategorii a dá mi o tom vědět. Jenže já jsem mezi tím na 14 dní odjela do pustých lesů. Za 14 dní vrátím dílo k publikaci ... Taky můžeme říct dobře mu tak.

Armand
07. 01. 2003
Dát tip
Helča: Rozumím... to by pak měl autor asi napsat stížnost adminům/andělům a ti by to měli předat Oldovi. Věřím, že takové věci budou ojedinělé... anebo si prostě "odpyká" těch 14 dní za svoji hloupost.. ne nadarmo se říká, že za hloupost se platí :)))

Wopi
07. 01. 2003
Dát tip
takže ne vracet, ale pokračovat - to by mělo určitě být a jesliže bude fungovat log, bude i vidět, co je řešeno a co ne

Helča
07. 01. 2003
Dát tip
Tak jsem to myslela pokračovat. A ktomu jsou třeba ty informace a hlavně důvěra - pak by admini pracovali spíš jako jeden celek, ne každý sám za sebe. (somozřejmně, že se zachovanou zodpovědností)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru