Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNic víc - nic míň
Autor
Rézi
Oheň. Červený přísvit ve tvářích. Kouř z cigaret se mísí s šedým dýmem. Žluté jiskřičky prorážejí temnotu. Alkoholem zmožená společnost se začíná párovat.
Jen ONA tam sedí sama. Obličej opřený o paže, zasněný výraz ve tváři. Dlouhé vlasy jí padají do obličeje.
"Čus," osloví jí nějaký kluk. Má mírně zamžený pohled.
ONA se usměje.
"Můžu si přisednout?"
Přikývne.
Chvíli oba mlčí. Pak se jejich pohledy střetnou. On jí obejme. Jen tak sedí, těla přitisknuta na sebe. Nic neříkají. Hledí netečně do ohně. Z JEJÍCH očí steče slza. Za ní další. Slzy stékají po tvářích a tečou dál.
"Ne, neplač," stírá jí slzy svou velkou hrubou dlaní. Pak jí políbí na tvář. A na ústa. Nic víc - nic míň.
U ohně sedí lidé. A mezi nimi ON a ONA. Jsou součástí všech, ale přece k nim nepatří. On jí pevně objímá, ONA se zaschlími slzami na tváři mu něco říká. Mluví už dlouho. On jí nepřerušuje.
Všichni už odešli. Jen ty dva tam dál sedí u vyhaslého ohně. Už mlčí. Vše, co mělo být řečeno, řečeno bylo. A to, co z toho vzniklo? Je to málo nebo hodně? Záleží na tom vůbec? Nechme je tam s tím právě vzniklým citem, který třeba jednou hory přenese...