Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seČervenka
05. 02. 2003
7
1
1576
Autor
Okeya
po střeše z došků
červenka sněhem skáče
mě nerozpláče
1 názor
Teda když už jste to tak rozebrali...taková červenka co skáče po sněhu by mě mohla klidně rozplakat :o)......*
mě nerozpláče... pro mne by v tom mohl být i takový pocit- dívám se na ní, ale dnes nemám náladu na sentimentální úvahy o tom, jestli je jí zima nebo ne :o) prostě tu jen je a je červená a skáče
ok, beru... .-)
ani jsem nijak nechtěl diskutovat, byl to jen můj názor..
Nějak mi nedá, musím na to ještě jednou reagovat. Laciný rým je silné slovo, předpokládá, že o rýmu člověk nepřemýšlel.
Obě básně, jak Sukénky tak Červenka mají navodit určitý pocit prostého sdělení a jednoduchý rým to má podpořit. Obě ale zároveň obsahují složitější asociace, do jisté míry jsou psány pro legraci. Není to příliš obvyklý ani zavedený postup v haiku, i když já si myslím, že právě tudy může vést cesta.
Když řekneš "ne pro mne", zavírá se tím cesta diskuzi. Že červenka skáče, je normální, kroky dělat neumí. Sníh ji studí a únor není jaro ani v Holandsku. ;-)
Dík za kritiku, budu o tom přemýšlet. Samozřejmě že tam je smysl, byl krásný holandský den a vítr mi vháněl slzy do očí.
A konečně, vám by jí nebylo líto? :-)
červenka sněhem skáče mi evokuje radost a nadcházející jaro... a to není důvod k pláči .-)
ne pro mne :)
poslední verš je nevhodný... nabízí otázku .. "proč by měla?" anebo je to laciný rým? :)