Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePacienti
Autor
hrdina
++++++ O půlnoci jsem zapomněl na střídání alkoholu.Ráno přišla matka:"Novej rok, máš práci?"Já:"Jo v pondělí někam jdu.Ona:"Pohovor a nebo už nastupuješ?"A já:"Mami já už nastoupil dávno. To s Tebou mám pohovory."
Komunismus by nebyl tak špatnej - každej by pracoval podle svých možností a dostal podle potřeb. Bez peněz.No ale:"Já jsem jen konání, žádné slova. Pravil Bůh."
Takže svého ranního jointa jsem si dokouřil a mohl dorazit do zlehka zakouřené čekárny se zářivým úsměvem.
První sezení. Já: "Tááák cooo,dědooo?"On takový vetchý stařec-určitě s rakovinou :“Přišel jsem na to , že už jsem na světě pěkně dlouho a tak jsem se rozhodl , že tu budu ještě dýl.“ Rozesmál mě , protože já jsem doktor Kukačka psychiatr.
PACIENTI
1. obraz
vrátnice-
Dr. Kukačka ( dále jen Kuk. ): „Tak Vás tady vítám a upřímně mohlo to být i horší
-prohlíží si ji
Dr. Pěnkavová ( dále jen Pěnk.): „Děkuji vřele kolego, prohlídnete si se mnou i pacienty?“
Kuk.: Ano, obzvlášť pacientky.
Pěnk: Jsem opravdu zvědavá na tu Vaši zdejší zoologickou.
Kuk: Uvidíte, že většina našich zdejších případů je vedena dobře, i když se k nám do ústavu dostali jako kukaččí vajíčka do hnízda.
Pěnk: Tak snad abychom raději začli, ne?
Kuk:.: No jistě, popojedem.
2. obraz
nemocniční pokoj
Kuk.: Tady máme pana Bagra, klasický případ onemocnění mozkových blan . Pan Bagr si o sobě myslí , že je nasazený voják v nepřátelském týlu. Občas nám tady předvede pár pěkných záškodnických akcí a často jako pravý partizán útočí ze zadu na sestřičky. otočí se k p. Bagrovi No tak doslintejte a vylezte z toho bungru to jsem já seržant Kid.
Pěnk.:Takže léčba suchým sexem přináší již plody?
Kuk.: Áno jsou to hotové křížali.0bzvlášť u p. Bagra stačilo zaměnit partnerku za ošetřovatele a je jako Mílijus.
Bagr.: Notak jo, no .Du se odreagovat do sesterny .
Kuk.: Ani náhodou, protože tam jdu já na hloubkovou inspekci a malou skotskou.Vy se uvolňujte na skotských, ale střicích.
3. obraz
sesterna
1. sestra , 2. sestra , vrchní sestra , dr. Kuk.
Kuk.: A ještě do třistapětsetšestý nohy a na zdraví exitusu na 12.
Vrch sestra: No tak pane doktore , takhle by jste neměl před sesřičkami mluvit.
Kuk.: Zhynou také , ale můžu jim dopřát konzultace a projížďku na porodním stole. Co víc může muž ženě nabídnout?
1 . sestra: Přece porozumnění pohlazení ...
2. sestra: Přátelství ...
Kuk.jen k vrchní sestře:Pitomé pubertální plácání. Lehkost bytí je smutně trapná . Mít strach ze smrti je pošetilé, čeká nás v ní jen konec. Pro všechny v podstatě stejný . To život je pln obav oprávněně ,je v něm tolik možností a tak málo času.
1.sestra.:Pane doktore proč máme pacientům přidávát k lékům lentilku?
2. sestra: Kvůli přátelství?
Kuk.: Vy jalový ... přeruší ho vrch. sestra
vrch. sestra: No , aby je měli rádi.
2. sestra : Ale mít rád to je přátelství.
Kuk.: Ještě sestro pronesete něco o přátelství a vezmu Vám uniformu sestry a navléknu Vás do pyžama pacientů.
4. obraz
Pokoj 009
Bagr: No tak starej kámo . . .
Softík: Fialová krávo ... Bagr se otočí od p.Tuhoše (celého fialového) k Softíkovi a zavelí : Mííísto a lehni!!(jak na psa)
Softík skočí do postele lehne přikreje se a vyplázne jazyk . Bagr:Dovětrat jazyk a ticho!
Softík zandá jazyk do tlamy=pusy a začne nevěřícně kroutit hlavou jako když pes nechápe.
p.Tuhoš důvěrně k Bagrovi: Já chci bejt fialovej . Na to Bagr: Hele já nejsem žádnej barvista, jů?Fialovej : Muf HM.
Bagr:Takže pytlík pořádnýho hulení stojí 250 né 150 né 200 né 58,70 za to ti můžu tak akorát plivnout do pusy.
Do pokoje vejde dr. Kukačka a hned se ptá(znuděně) Bagra: Co víte o 40 pytlíčkách heřmánkového čaje, který se ztratil v kuchyni? Bagr kouká naštvaně: No tak jo.no.jdu se odreagovat do ... Přeruší ho Kuk. : do samotky. Vy náš novej samotáři ... Softík zavyje : aůůůů
KUK.:Zdravě se hubne jedině tak , že se žije naplno i o samotě, chlebu a vodě drahý pane Bagře.Takže buď chcete žít a nebo ne...
5. obraz
Čekárna
rohová sedačka, cedulka: Neklepejte sestra vychází!
Sestra 1. : Ták další prosím .
Bagr.: Postupujte dále do vozu, pojedeme další dvojitou zlevněnou jízdu . Cena poloviční zážitek dvojitý.
Tuhoš.: A kdo je vlastně na řadě?
Kuk.vylítne z ordinace a v čekárně spustí : No tak pánové na řadě je ten kdo si tu z Vás nejdýl sedí na vejcích , popojedem.
V černém kabátě s plstěným kloboukem na hlavě vrávoravou chůzí jde k nim. Světla lamp ozařují jeho postavu , takže stíny které vrhá jakoby vykreslují chobotnici.Zapalí si cigáro odplivne a řekne: Co takhle světovládu?
Kuk.:“Tak pojďte Vy akutní případe.
Sestra 1.: Ale pane doktore ten pán jde za mnou, on je to totiž můj snoubenec a né akutní případ (pohrozí mu vztyčeným ukazováčkem ale né nahoru a dolu , ale do stran). Jmenuje se Brunclík Kýl a je to básník.
Brunclík .: Oh áno. K sestře důvěrně a zamilovaně:Tvá pochva to je úrodný kraj. Můj pyj zas pluh. Ve spojení hledáme ráj plný polí a luk. Tvoje prsa to je mléčný bar, kde opiju se a nejsem sám ani usnout nevadí, protože ruka Tvá mě pak jak hřebínek pohladí. Sestra 1 se stydí a zčervená- nalíčit. pacienti kulí oči otevírají zrušením ústa atd.
Kuk.: Přece jenom na slovíčko pane Kýlo.
Kýl.:Doktore, vždyť život je jako mince – má základem rub i líc, ale většinou se točí na hraně, no né?
Kuk.: No jistě . Zřízenci!
Kýl.: natočit tak film, ve kterém by se odehrávalo vše toto s prostřihem na přímé reakce publika, pochopitelně pod rouškou kouře a …
KUK.:jenom tlachání a realita vám uniká.
Kýl.: Ale je to dobrý a nevadí.
KUK.: Ale jděte.
6. obraz
Softík .: vejde a má na hlavě obráceně helmu, nasazenou jen po uši vypadá trochu jako lebkoun v ruce má několikabarevnou nit . „ Ztratila-li se Vám dějová nit tak tady Vám ji nesu.