Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKHÁM-SÝP
14. 05. 2000
5
0
2647
Autor
AZALIN
Za devatero hvězdami, třemi planetami a jedním měsícem se kolem své osy otáčela planeta, na které žili samí smutní a nešťastní lidé. Ano děti, skutečně byli takoví. Proč? No protože zapomněli, proč vlastně žijí. Smyslem jejich života bylo vydělat co nejvíc peněz a ty potom utratit za věci, které ničily jejich těla i duše. Ti lidé totiž úplně zapomněli na to, že mají duši a žili ve strachu a vůbec už nevěřili v Lásku.
V této zemi žil malý chlapec jménem Aldo. Byl jiný než ostatní chlapci, uvědomoval si totiž nesmyslnost strachu a smutku a chtěl žít s Láskou a pro Lásku. Cítil, že je něco víc než tělo, že má duši a chtěl tuto pravdu předat i ostatním lidem. Chtěl, aby lidé opět nalezli Lásku. Chtěl změnit svět. Snil o tom celý život a když dospěl, tak přestal pouze snít a rozhodl se z myšlenek učinit slova a z těch pak činy.
Vybral si jedno opuštěné místo a založil tam vesnici, kterou nazval Khám-Sýp. Nebyla to obyčejná vesnice. Aldův záměr byl takový, aby se do ní nastěhovali lidé, kteří dokážou TVOŘIT - dokážou rozdávat radost - kteří pak společnými silami dokážou změnit svět.
Zprvu žil ve vesnici sám, ale pověst se rychle šířila a brzy se do ní nastěhovali další lidé. A potom další. A ještě další.
Obyvatel neustále přibývalo a postupem času začalo vznikat něco krásného. Ostrov duší uprostřed smutku, slz a bolesti, oáza plná lidí, kteří měli něco společného, kteří dokázali pohnout lidskými srdci.
Počet obyvatel vesnice stále vzrůstal, až se z ní stalo město. A tehdy si obyvatelé Khám-Sýpu uvědomili, že se vzájemně všichni ani neznají. A tak se jednoho dne rozhodli, že se všichni setkají na předem určeném místě, budou se těšit ze vzájemné společnosti a bude jim krásně. A tak se i stalo. Při setkáni ovšem obyvatelé zjistili, že i když mají mnoho společného, jsou vlastně všichní úplně jiní, jsou individualitami, nemají na všechno stejný názor a mnozí z nich byli proto ze setkání rozčarovaní a začali uvažovat o tom, že se odstěhují zpátky do svých dřívějších domovů. Že zapomenou na všechnu krásu a Lásku, které se v Khám-Sýpu naučili. A kterou chtěli kdysi předávat dál, za hranice města, za hranice planety a možná i za hranice vesmíru..
Co myslíte, děti, jak bude tahle pohádka pokračovat? Zůstane Khám-Sýp místem plným krásných duší, plným Lásky a krásy? Místem, kde se setkávají lidé, kteří chtějí změnit svět a kterým se to opravdu daří, i když si to mnohdy třeba ani neuvědomují?
Já doufám, že ano, že tito lidé s duší zapomenou na své sváry a vzpomenou si na to, proč se vlastně jeden malý chlapec jménem Aldo kdysi ve svých snech rozhodl změnit tuto planetu a proč založil vesnici s tak zvláštním, tajemným a kouzelným jménem: KHÁM-SÝP.
Eh...nějak jsem nedopsala větu
dej svojí špinavou fantazii do čistírny Azi, mělo to být POCHOPÍ
...uvědomoval si totiž nesmyslnost strachu a smutku a chtěl žít s Láskou a pro Lásku. Cítil, že je něco víc než tělo, že má duši a chtěl tuto pravdu předat i ostatním lidem. Chtěl, aby lidé opět nalezli Lásku.
Tak tohle nema chybu, podepisuju se pod kazdy slovo!!! *
Azi, je to jako pohlazení
o kolik víc ty dokážeš "pohádkou", než spousta jiných Auditorii
taky věřím, že ti lidé překonají vzájemné rozdíly a zůstanou spolu, je to přece celé o toleranci a vcítění se do toho druhého.
Břízo: slyšela to většina, a ti, co napoprvé nezaslechli, snad už zítra po
...hmm...pravil mudrc Dlog Iram, a svým výrokem naprosto znemožnil filozofii posledních dvou století v nám známém vesmíru...
bebitka blond
17. 05. 2000bebitka blond
17. 05. 2000
Ach... AZI, dovolim si zde zopakovat Tva slova, ktera jsi mi kdysi napsal... s lidickama a dusickama jako jsi Ty to dokazem! Svet bude krasnejsi a veselejsi a plny Lasky a radosti...
Verim, ze v Kham-Sypu bydli spousta krasnych clovicku, kteri nedopusti, aby to, co jsi zde popsal, zustalo jen snem.
Nase Laska je silna, pojdme premenit sen ve skutecnost!!!
Jsi sqelej! :-)))
Břízo a vôbec všetci, ja mám obrovskú radosť z toho, že nám KHÁM-SÝP prežije. Mám vás moc rada.
Bambulkooooo, vlastně Bambosláji, i ty seš sqěláááá, vlastně sqělej(á)!!!!! ;-))) Khám-Sýp určitě přežije a po horších chvilkách přijdou zase krásnýýýý!!! Juch!!!! :-))))
Pokračování:
A tak došlo k prozření a k tomu, že své romantické naivní a pohodlné představy o ostatních obyvatelích města Khám - Sýp musel každý porovnat s realitou. A náhle někteří, kteří měli do té doby ústa plná lásky a tolerance, zjistili, že v srdci jí není pro ostatní dost. Nejprve se zlobili - na ostatní. Oni za to přeci mohou,- proč jsou "takoví" ?! Někteří dokonce z té krásné mozaiky, kterou všichni společně tvořili, začali vytrhávat kamínky, a křičet, že ty kamínky jsou jejich a že je ostatním nenechají, když jsou tak ZLÍ. Ti chytřejší zesmutněli, sedli si a přemýšleli a přemýšleli. Bratr Nilaza se ale najednou zasmál, popadl buben a dal se do tance. A ten buben mluvil. Vyprávěl o tom, že tu mozaiku nevytvářejí jednotliví icámsíp. Mluvil o tom, že mozaika vzniká jenom "SKRZE" ně. Že jim jenom byla poskytnuta příležitost ji vytvářet - a že bude růst i bez těch vytržených kamínků - ať v tomhle městě, nebo jiném. Že ti, kteří je vytrhávají ubližují sami sobě. Že mají ale čas - spoustu času na to, aby to pochopili.
Ale slyšeli to jen někteří ...
a tak se naplnilo slovo proroka Yzířby pronesené před mnoha věky a začalo se uprostřed města Khám Sýp rýsovat rozhraní světla a stínu.
:-)))) miluju pohádky ... :-))) a mám ráda Khám Sýp se všema jeho individualitama...
Doggy_Bagu, díky.. za šťastnej konec!!! :-)))
Břízo, Tobě díky obzvlášť.. za pokračování.. a snad i za ZAKONČENÍ... :-))))))
I když.. nikdy nic nekončí.. vždycky jenom něco krásnýho začíná..... :-))))))))))))
Dobry ... jako vsechny tvoje dila :) skoda jen ze to asi vystihuje situaci na jednom nejmenovanem servru ..
Ach azi, jako ve všech pohádkách i v tvé je tolik moudrosti.
Přeji si, ať to dopadne co nejlépe (i když nemá co dopadat, že?).
KHÁM-SÝP máme všichni uvnitř a jen se podívat a zastavit.
Ach...
jsi úžasnej...
a dnes jsem myslel na to samý, ach...
jsi můj lék
ach...
KHÁM-SÝP KHÁM-SÝP KHÁM-SÝP - OJ
Zaprší a déšť schladí horké hlavy. Pak prška přejde. Sluníčko zesvítí. Osuší slzavé deště a bude zase ve vesničce dobře...
Beztak polovina tech lidi zjisti, ze jde jen o pouha nedorozumneni.
Azi... dojal si moju dušičku! KHÁM-SÝP určite prežije. A i Láska v ňom. Si skvelý rozprávač. Aj rozprávok...
Aldo bude mať určite radosť! :o)
Ďakujem!!!!!
Pomerančový Princi, káždá pohádka má dobrý konec, jinak by to ani nemohla být pohádka. Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí, zlý drak přejde na vegetariánskou stravu, aby nechcípnul hlady, hloupý Honza přelstí všechny chytráky z Komerční Banky, na Zlatovlásku praskne ,že má vlasy z nacistického zlata, Dlouhý, Široký a Bystrozraký založí politickou stranu a vyhrají ve svobodomyslných volbách a jazzinky, pod Smolíčkovo taktovkou, vydají další Cédéčko. Vítr rozfouká mraky , trable půjdou do prdele a já jdu taky.