Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJen pro toho pravého
12. 05. 2003
2
0
758
Autor
Jenifer
Perly chová oceán ,hvězdičky zase nebe a ja mám ve svém srdíčku Miláčku je tebe.
hm, stát o hlubší kritiku mi přijde hodně divné...
ale budiž:
nebe / tebe je hodně ohraný rým
rytmicky to moc nesedí (sedělo by, kdyby bylo "hvězdičky zas" nebo "hvězdy zase" - jde o to, jestli trváš na té dětsky znějící zdrobnělině a pak ještě kdyby zmizelo "a" za slovem "nebe")
čárky neseděj a jsou tam přeťuky i nedoťuky
písmo je natolik velké, že se verše nevejdou
no a celek je líbezně naivňoučký :)
Velikánská Báseň. Rozmáchnutá. Příliš rozmáchnutá..Ale tip za velikost:)))*
Je to červený a je to velký - chápu v tom jistou symboliku, ale kdybys tam napsala:
Perly chová oceán
hvězdičky zas nebe
já mám ve svém srdičku
Miláčku jen tebe
a dala to do "Blbůstek" nebo do "Jen tak pro radost", bylo by to uváženější ... Každopádně, jak si to teď tak přepsaný prohlížím, je to docela hezoučký :-)
jo - a pokud neni miláček jméno, nechápu velké písmeno...
sleeping_beauty: nespletla sis toho Beethovena?? romantik byl např. Berlioz, List... ale Beethoven ne
:)
- To já bych ještě to velý písmeno chápal. Prostě ten jeden miláček s velkým "M"
- Wopi: Beethoven ale romantik opravdu je (ještě taky Chopin, Schumann, Weber), nebo též préromantik, vždyť Óda na radost, to je romatismus jako hrom :-)))
preromantik jo, romantik ne, je mi líto - koukni se do jakékoliv knihy o hudebních slozích a zjistíš, že on završil klasicismus
Asi budeš větší odborník, ale ony se ty směry tak prolínají, že je to vlastně skoro jedno. Zůstal bych aspoň u toho preromatismu - tam patří Schiller jako autor textu k Ódě na radost ...
Jasně. Vždycky se styly prolínaly.
Beethoven ve své genialitě správně určil další vývoj a ač klasicista tzv. vídeňské školy, ke konci svého života začal spontánně používat některé nové prvky, které předjaly romantismus.