Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJak jsme se pripravovali na pad meteoritu
Autor
Dagmara
Jak jsme se pripravovali na pad meteoritu
Psal se rok1999 a nase rodina, predevsim ovsem ja [ted nechapu , jak se to vubec mohlo podarit ] podlehla zarucenym zpravam a tom, ze na Zemi dopadne obrovske teleso, ktere znemozni [ minimalne zparalizuje ] zivot , a proto je treba se na tuto vesmirnou udalost nalezite pripravit.
Deti v te dobe byly relativne male , nemajic tedy vlastniho usudku – bohuzel, proto cela vec zavisela na mne a mem muzi, ktery je schopen v urcitych [ nyni po letech se zda ze jen ve velice specifickych] podminkach byt i muzem cinu.
Nastal cas velikych priprav.
Byl vycisten sklipek, do nehoz byly ulozeny zasoby - ovsem jen ty, ktere nepodlehaji zkaze!
Dale se pravidelne po relativne dlouhou dobu jezdilo do obch. strediska Makro, kde byly nakoupeny cele palety dobrych vod, nebot voda je nejdulezitejsi veci k preziti . Podle prognozy naseho media totiz vodni zdroje mely byt zcela mimo prvoz. Sousedka odnaproti, ktera nema cele dny co na praci [ a ktera si proto poridila kvalitni dalekohled, kterym pozoruje vecerni a nocni zivot ve vzdalanejsich panelacich ] nemela od te chvile klidneho spanku. Nakonec neodolala a zacala se od lesa deti vyptavat, co ze se to deje. Ovsem nase deti byly dobre instruovane a nepodlehly ulisnym dotazum.
Zpet k dobrym vodam – ty vyplnily pokoj starsiho syna natolik, ze od dveri prochazel pouze uzkou ulicku k posteli.Nesmel si tam tudiz brat po urcitou dobu kamarady, nebot by bylo vse prozazeno. Ani si to nenutil, asi zacal pracovat pud sebezachovy a sam si domyslel, co by si jeho kamaradi o jeho potrhlych rodicich pomyslely. Deti jsou mnohdy moudrejsi, nez si myslime.
Dale byla nakoupeny pytle psenice Spaldy [ nejlepsi druh], mlynek na obili, propan- butanove bomby, svice..... nic jsme nenechali nahode.
Manzel si pripravil bycikl, nebot i veskere komunikace mely byt zniceny a bylo treba se za kazdych okolnosti dopravit do prace!!
Den D se blizil!
Vpredvecer udalosti jsme sundali obrazy ze sten, rybicky i s akvariem dali do vany, oblekli se do teplakovych souprav a ulozili se k spanku.
Den D se dostavil, jinak nic, jak si kazdy z vas pamatuje.
Psenici Spaldou jeste nyni dalekozraka sousedka dokrmuje slepice, jeste stale se snazic prijit veci na kloub. Mysim, ze od te doby nikdo z nas uz nikdy v zivote nepozre tunaka ve vlastni stave, v oleji.....zasoby byly nekonecne.
Znova jsem si timto overila ,ze neni nekdy spatne byti za vola – cela rodina na to bude nadosmrti vzpominat, jeste vnuci se pobavi co babicka vymyslela a cloveka to nuti chtej- nechtej si delat srandu ze sebe, a to je na tom snad to nejlepsi.
2 názory
to je normální, byl tady takový kuriózní rok 2020, lidi měli pro změnu plný sklepy toaleťáku, občas každý podlehne efektu řítícího se meteoritu, ostatně ono je zajímavý, že např. u takovýho Černobylu je dnes krásná příroda a lesy a vody plné zvěře