Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKdybych mluvil...
11. 06. 2000
14
0
3981
Autor
Marigold
Kdybych mluvil
jazyky andělskými,
a kdybych dar
proroctví měl,
kdybych znal svět
se všemi tajemstvími,
kdybych všem
moudrům rozuměl...
A kdybych jednou
rozdal všechno své jmění,
a kdybych vydal
sám sebe k upálení,
lásku však neměl
nic mi to neprospěje
bez lásky Pane
nejsem nic...
Bez lásky Pane nejsem nic
bez Tvojí lásky nejsem nic...
Až jednou uzřím
tě Pane tváří v tvář
a moje oči
spálí tvá svatá zář
mou nahou duši
oblečeš do milosti,
pak poznám Kriste
tvou lásku v úplnosti...
Bez lásky Pane nejsem nic,
bez Tvojí lásky nejsem nic...
B.Ezejmenij
06. 11. 2006
Nu, přátelé... Pěkné to je, ale dle mého úsudku je to pouze vykradený list Pavlův. Ale ...
Pěkné dílko!
TiP
PS: Jakým to způsobem jseš propleten s ústavem ve Voděradské č.p. 900/2?
Znám Mariho. Je exhibicionista- a proč ne? Bez něj by bylo jeho okolí vydatně chudší. To je jedno, už jsem jaxi time-out. Jen, že je to dobrý. Ten text mám rád, a protože jsem to přepracování zrovna nemoh` najít, tak jsem se podíval sem. Mě se to líbí- ale Ty to, M. víš- jsme jaxi stejná krevní skupina..=) Tak zas někdy v Praze, nebo třeba někde jinde..
Jestli tu budu anonymne tak me to nastve.
Mylim, ze vim o cem to je. Dik, ze tady v tyhle staji s nami prebyvas i kdyz jsi jen slovo a ne Slovo.
pro sichrr
zolli
Anonym mozna debil je, mozna ne. Nesudte, pokud neznate ani jeho, ani "Mariho"
Anonym č.2
Anonym je debil ... skandujte se mnou ... sakra blbost mě dycky rozčílí až sem použil sprostého slovesa:-)))
Hezké Marigold,
díky, za to, že píšeš přímo. Já to většinou nějak balím. Hm, opravdu se mi to líbí.
Ahoj Tomíku,
Jsem to zase já, jen jsem se zaregistroval, aby ses o me mohl take neco dozvedet.
Já jsem své jméno uvedl. Jsem Svědomí, ale můžeš mi říkat i Vnitřní Já, Noční Můra či Jan Kolář. Bane - jak ti je určitě jasné, to poslední byl jen nejapný žert. Bylo by vrcholně nespravedlivé zatáhnout milého choroše do téhle hry, která mě mimocodem dost baví. Ale předkládám ti pvní hádanku nebo chceš-li jinotaj, který tě přivede na mou stopu. Jistě po tom velice bažíš - podívat se do očí svému Svědomí (popřípadě ho utřít několika vtipně důmyslnými leč slušnými obraty). Nebo mu rozbít držku. Jinotaj zní: Krédo mé jest jediné, zlost bohů tě nemine. Vhozen v oheň posvátný, ozvěna tvých slov dozní. PS: Není to sice dokonale vypracovaný verš, kterého jste schopni jedině vy tady v té pseudointelektuální stáji, nicméně se to rýmuje a má to myšlenku (která tě navede dále).
Dobrý den Tomáši Polívko alias Marigolde. Jmenuji se Svědomí a přišlo jsem se na tebe podívat. Jak se zdá, všechny triky, které tě na gymnaziu Voděradská odsoudily do trapné role šikanovaného kašpárka, jsi znovu vytáhl ve snaze ohromit okruh nových přátel. Ale máš to zapotřebí ? Zamysli se nad sebou. Nedokážeš upoutat pozornost i jinak než přihlouple dětinskými, rádoby vtipnými obraty - viz.: úvodní informace o tvé osobě. Mimochodem, jak můžeš tak sprostě lhát a napsat "to je pro vás, ne pro mne". Ti, co tě znají lépe mohou klidně odvětit: "ne, píšeš to kvůli sobě, aby tvé zvadlé a 6ti lety proklatě nízko utopené sebevědomí opět vztyčilo hlavu."
Libuješ si, když slyšíš byť jen slovo chvály a tetelíš se radostí z každé příležitosti udělat na někoho dojem. Snad ti to nebude v budoucím životě na škodu ... Adios (pro své vlastní dobro - změň už konečně své nízké a povrchní chování, já tě sleduji)
Milý anonyme,
když si říkáš "moje svědomí", tak buď alespoň takovej frajer a podepiš se, ať vím, s kým mám tu čest...
Tomáš Polívka
vonpolewitz
Marigold
........víc jmen už opravdu nemám.
mě to SEDÍ !!! Chvilku mě to LEŽELO v žaludku, pak na srdci a teď mě to už sedí !!! A co víc - třeba to jednou ještě vstane a dejBože bude i chodit !!!! MARI !!!
Mari hezky zpracované, jen prostě to hlavní, že "bez jeho lásky nejsem nic" mi prostě nesedí.
i PRAVIL JEŽÍŠ: jakožto vám med hovad různých chutnat bude sladce, ne toliko však včelstvu samému, neb jemu s potem smísený hořký jest.
zbytečně dobrý zpracování toho, na čem se shodnem všichni, jen to každej směřujem jinam...
Kirkov: I pravil Marigold: ....hmm...asi nejsem in :-)
Všem: Ale přátelé...:-)))...to je přeci pro vás a ne pro mne...