Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seO charakteru (ne)bytí
14. 07. 2003
7
0
2666
Autor
ashentree
Je nutno životu k životu životů?
Smrt si vystačí sama...
...tak čistě...
toz ale asi nechapem tvoju inspiraciu nepochybne inspirujucou sipkovou... nejak mi je to vzdialene a dava mi to iba pribliznu kostru...
No, nevím. To by znamenalo, že veškeré bytí je hřích, nejen lidský život. I celý svět je jeden velký hřích. S takovým negativistickým přístupem ke světu se nedá moc dobře žít, neboť asociuje tak velkou vinu, že unést je jí těžko. A smrt v takovém případě je také hřích, protože jí vlastně ubližujeme svému okolí přetrháním citových vazeb apod. Přijmu-li tuto filosofii, není potom východisko ani ve smrti.
Mimochodem, víš, že ta tvoje básnička umožňuje dvojí, naprosto protichůdný výklad? První je ten, že k životu potřebujeme brát jiným život, možné též zmírnit na to, že svůj život žijeme vlastně na úkor druhých. Ale druhý výklad je ten, že k tomu, abychom kvalitně žili, potřebujeme přítomnost životů ostatních lidí, tedy myšleno jejich sdílení a soužití.:-)) Ten druhej se mi zdá lepší.:-))
Každý si musíme najít svoji hranici, hranici citů...Jde v nejmenším aspoň o uvědomění...Je to individuální záležitost...Ta báseň jen připomíná...problém...Druhý výklad Ti neberu, naopak, potěšilo mne, že i zde se podařilo jisté abstrakce...
Prosím tě, vůbec nerozumím tvé poznámce: "Přirozený život je ..... hřích. Můžeš vysvětlit?
Je to otázka úhlu pohledu...Stavu Tvé duše...Dívám se na náš život, jako na hřích...Jeden z důvodu je, že zabíjíme často, aniž bychom si to uvědomovali (banálním příkladem může být rozzeřaná pažitka na Tvých bramborách ;)
tak já nevím, přečtu si a jediné co mě napadá, že samozřejmě.
K životu je životů třeba...
Smrt taky potřebuje život
Nebo to chápu špatně ?????????????
Nevímkdo: Smrt nepotřebuje smrt k smrti...
Noirepa: to mne těší ;) díky!
Uznávám, že ta otázka přetěžuje jedno slovíčko možná až moc :( Jsem zvědav, jak se s tím kdo vypořádá...