Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seProč mne nemáš milovat
29. 06. 2000
6
0
1424
Autor
Bosonohá
Hranatá světla ve tmě. Hvězdy se vzdaly, neónově bledé město triumfuje. Dvojitý odraz bílé tváře v deštěm rozvlněném okenním skle. Podrážděné, rozhádané hlasy členů kolejní rady v prskajícím dráťáku nade dveřmi. Tonu v tichu. Černé šmouhy přes duši. Sotva nakousnuté myšlenky umírají v půli.
Můj milý,
nejsme blíženci, nech mne odejít. Zaženeš-li mne do kouta, vytáhnu drápy!
Nedám se spoutat, nezkrotnu v zajetí. Naopak. Miluji svobodu a nezávislost. Proto ta láska k divokým kočkám. K hrdým a nezkrotitelným šelmám.
Dívám se z okna a bezduché paneláky se kácí, bortí a padají k zemi jak ve zpomaleném filmu. V němém filmu.
Loudavé ticho si fialkově hvízdá a rozhlíží se zmrzlýma očima po chladném nočním nebi, které zlatě kouká do kraje. Čas se ohlédl, hodiny se zbavily svých pout a rozběhly se zpět. Je mínus pět hodin, jsme na prahu světa snů. Po špičkách opouštím své usínající bratry a sestry, na kraji pralesa čekám na známý, blízký šepot vlků a hadů: "Pojď blíž, človíčku. Jsme jedné krve - ty i já!".
Naposledy se ohlédnu. Slunce došláplo bosýma nohama na ostrý hřeben zadumaných skal a nebe i země se zbarvily krví. Krysař Darmoděj se brodí po kolena rubínovým mořem a tóny jeho flétny vypalují do rudé, třesoucí se tmy zelené oči. Nebeské šelmy se probouzejí. Protahují se a smaragdové hvězdy dostávají lačně hladový výraz. Náhle je noční nebe plno divokého řevu. Poslouchám celým svým srdcem a chystám se překročit hranici pralesa. Nespěchám. Vím, že jednou ten krok udělám. A pak už nebude návratu.
SatanasekHnusacek
09. 10. 2002
*Pmnm: něžná pof... opět fialová? máš ji ráda?
Doporučuji Ti Else Lasker-Schulerovou, dostaneš-li se k Ní někdy... možná jste si v něčem blízké...
víc neřeknu, jen tipnu
m.
Děkuji, děkuji, vaše slova hřejí...
Hacky, uz vím, co je touha po touze, touha po snu se skrytým strachem z materializace... uz vím a dávám si pozor....
Eternal-pořád doufám, že jsem nepřekročila. Ale někdy mne pronásledují sny o vypískání za přešlap..
....moc...moc...MOC RÁDA TĚ ČTU. "Náhle je noční nebe plné řevu" ...dokázala si tam vymalovat tolik mě blízkých obrazů že začínám přemýšlet o hranicích mezi pocity lidí...někdy se mi zdají dost mlhavé a sporné...
Konečně někdo zkusil poezii v próze. Gratuluji. Chce to odvahuji řezat do toho surrealismus. Za odvahu Tip, ale více brousit. Talent je nesporný.
Miroslawek
29. 06. 2000
Oslepuje to černou mlhou..... tu mlhu jsi překročila a už nikdy se nemůžeš dostat zpět. A ty to víš, viď?