Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHaiku o štěstí
21. 11. 2003
12
4
2605
Autor
MeTB
Vyšlo slunce
Přežil jsem další tmavou noc
A tichounce se usmívám
4 názory
To mám radost. (Představ si takového mladého kluka, jak se neradostně šklebí.)
Ha, já myslel, že jsem tyhle pokusy zašantročil někam, kde nejsou na Písmákovi k nalezení.
je mi jedno jestli to je nebo není haiku (asi není - ale můžeš to včlenit do mé kategorie hanihaiku - tam to zapadne :o))
přežívání a vítězství rozumím až moc dobře *
jojo... nejedná se o haiku (upustíme-li od počtu slabik, haiku má např. být rozděleno na dvě části), ale to klidně prominu -> *
Ja nejsem odpadlik, jsem zkratka MeTB. :-) Pisu, jak to vidim. Kazdopadne diky, jem proti brani cehokoliv prilis vazne. :-)
Tom
Z mé strany naprostý souhlas. Odpadlíci - to byl žert. My jsme samostatné jednotky a podléháme sami sobě, je to tak?
Jé, konečně jsem pochopil, kdo je ten "obsahista", který byl opatrně uveden jako odstrašující případ v onom vždy doporučovaném klubu "nejčistšího haiku".
Prostě Ti (nejen) za tu slávu musím dát tip, jinak to nejde. Vítej mezi odpadlíky!
Pěkné to určitě je, ale přidám se na stranu zástupů tvrdících, že toto není pravověrné haiku, pouze nějaký kacířský odpadlík:))) Možná by to líp působilo jako miniatura, ale je věcí autora kam své dílo zařadí a zodpovídat se bude jen svému svědomí:))) Toliko můj názor blázna...
Každopádně je to * dobré:)))
Dobre dobre, nerad bych rozpoutal nejakou polemihaiku. :-) Ja to beru jako sve *osobni haiku*, protoze pro me je h. myslenka vyjadrena v co nejstrucnejsi forme. Jestli to neni *haiku* podle EU nebo Nipponem uznane normy, tak se omlouvam, ze *kazim cistotu*, ja to tak vsak zkratka beru. Nejsem formalista, jsem...obsahista (pokud znate slovo, sem s nim, prosim).
Tom
:) taky se usmívám, "A" bych dala pryč. Vůbc nemusí být. Neposuzuju jako haiku, páč se v tom ještě pořádně nevyznám..;)
Vite, ono to haiku skutecne je. Zalezi na *definici*. Nema to sice rytmus 5-7-5, jenze Cestina neni Japonstina, nemame takova slova. Podle Mr. Kerouaca je pry haiku basen o trech (kratsich) vetach, ktera vyjadruje myslenku. Sezonni slovo sice u me chybi, ale aspon urcuji denni dobu. :-)
Kdyby to melo dostat haikoformu, hodilo by se:
Vychazi slunce
prezil jsem dalsi noc a
jen se usmivam
ale to za cenu, ze nebude tmava noc a tichounke usmivani, coz na me zapusobilo, jakkoli nehaikovskou formu to zapricinilo.
Nejpodstatnejsi pro me je, ze tomu presne rozumim a proto davam tip :)
Preji vam vsem spoustu slunnych ran!