Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVariace až najdeme to místo
07. 02. 2004
4
0
6149
Autor
drfaust
Až najdeme to místo
-
místo rozrůznění
- odmyká chlopeň démona
tvar daleký hrnčířským kruhům
(obětí)
- v ruce klíčem držené někdy
verš
nikdy -
Nikoli
verš
jen fragment verše
jen zoubek klíčku
kličku před sebou
To místo nemá tvar
v hrnčířově ruce
není místo ještě tvar
(obětí)
jen místo toho
je červená hlína
kterou jsem obejmul
to místo toho místo
jen červená hlína
není to
místo
až najdeme to místo
jen červená hlína vezme se v tvar
Variace až najdeme to místo
A vítězem soutěže o nejlepší hlášku se stává.... Večerníček! Potlesk, dámy a pánové!
(Troufám si říct, že překonal i legendárního Doudu Kvičáka a jeho "jak se vkládá obrázek?")
A kritiku?
Hmmm, uvidíme....:)
no, uli.... Večerníček mluvil/a rozhodně k věci..;) možná víc než Douda Kvičák..;)
...nejsem si jist, zda mohu souhlasit... zato jsem si jist tím, že vím, proč Večerníček napsal/a právě to, co napsal/a...
Večerníček: Hele teďka ti dokonale rpzumím... to je ta síla toho nicku:))) Vzledem k tomu, že už je to asi tvůj sto padesátý nick:))) Tvůj příští se bude jmenovat Maxipes Fík?:)
Dělám si legraci... tvoje příznačná nominální promiskuita:))
Ulí*: ..toho týpka neznám:) Ale nadruhou stranu vím, kde ve zdrojovém kódu najdu na jakém servru ten obrázek leží...:))
Mrk:) jednooce...
egil: Tak to je fakt náhoda...
Celkově: Opakování slova místo (a jak už jsem řekl, místu vystupuje jako příslovce, místy jako podstatné jméno, takže zdaleka né vždy jde o totéž místo) je záměrná figura, která měla umocňovat dramatický dojem... Nevymyslel jsem si to já...
Objevuje se to už třeba v tom Eliotovi...
...není tu voda, jen skála a žádná voda, kdyby tu byla voda...
(v Pustině se ta voda opakuje mokrát, stejně joka skála, stín...)
nebo třeba - jak toho vidí egil - u Paula Celana...
a ostatních, kteří z něj čerpají...
Já tu pointu našel, možná jen tu svou, ale mám ji tam. Tahle báseň mi řekla strašně moc a proto vůbec neváhám a dávám vše pro to místo, místo dlouhej keců. *
Večerníček
09. 02. 2004
fauste... já myslím, že to všichni s tím místem pochopili, včetně mě..;) Ale mi tam toho místa přijde fakt moc, ať to obracím, jak chci... To bylo vše...
:)
Já taky kdysi hledal TO místo, se svojí tehdy (dnes už ne) skoroženou a až jsme ho našli, tak jsme zjitili, že je tam mraveniště... :-))
Jo, to je vě, kterou si asi budu muset pamatovat:)
Akorát, že to mraveniště je tak mnohovrstevný, že se v něm najdou ta místa, kde je to mravenčení hrozně příjemný
..:)
Slpb... Já vím, že je tam ten prolog... takže tam hledáš ňáký city... ale abstrahuj od toho prologu... na světě jsou různá místa:)) A vůbec není svět právě místem?
Taky budu muset chvíli trávit ... zatím nevím, jak, čím a jestli se mi vlastně líbí ... vrátím se.
Přesně tak, bez buzoly, bez mapy... vězeň topografie...
Jo a nejzrádnější jsou červení mravenci:))
Konec, jakej konec?
Ten poslední řádek je název!!!
Jinak moc místo, je záměrná figura, ale netvrdím, že musí se každému líbit. Jen jestli sis maličká dala tu práci a prozkoumala slova v tvarech... kdy je zde místo jako podstatné jméno a místo jako příslovce...
pořád se to motá kolem "toho" místa, ale já chci vyvrcholení, pointu. chci tak moc? nebo bych měl(a) chtít méně?
bolí mě hlava a zmokla mi čepice.
Chceš jasnou pointu...:)
Otázka je, co si pod pointou, kdo bere...
Mně se zdá, že tam je...
Pro tebe je tu červená hlína...
Ty víš, že nosím baret..., takže s čepicí nepomůžu..:(
Jinak chtěj vše, co můžeš dostat:)