Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHovno z labute X
Autor
Leja
Pani učiteľka skúša prváčikov. Chce vedieť, ako vytvárajú slovíčka začínajúce sa na určité písmenko. Vymyslela to dobre. Zvieratká. Deti ich majú rady.
„Tak, detičky, povedzte mi zvieratká na P“,
Detičky vykrikujú „pavúk, páv...“
Pani učiteľka sa teší. Prihlási sa Móricko. Pani učiteľka ho nemá veľmi v láske. Je svojský. Dá mu možnosť vyjadriť sa.
Móricko povie: „patkaň“ (pre neznalých slovenského nárečia patkaň = potkan).
Pani učiteľka má radosť. Pokračuje: „ Teraz písmenko D“.
Detičky „delfín, drozd...“
Hlási sa aj Móricko. Povie: „ dva patkaňe“.
Pani učiteľka zmraští čelo. Tuho premýšľa nad písmenkom, ktoré by Móricko v ďalšom hádaní nemohol použiť ako vyjadrenie počtu potkanov. Jasné! „A nasleduje písmenko Ž“.
Počuje „žirafa, žralok...“
Hlási sa aj Móricko. Zvedavosť pani učiteľky je veľká. Vyvolá ho. Móricko zahlási: „žeby tri patkaňe?“
Mne napadlo opýtať sa: žeby koľko hovien z labutí ešte? Čísla sú nekonečné. Mám sa tešiť? Báť sa? Byť znechutená?
Možno má autor týchto „diel“ pevné základy z ekonomiky. Dobrý marketingový ťah. Veď si všimnite, koľko ľudí jeho príspevky číta. Viac ako tie, ktoré majú – podľa mňa - väčšiu literárnu hodnotu. Tí prví možno zo zvedavosti, či tam nepribudol ďalší riadok, nebodaj aspoň slovíčko. Tí ďalší kvôli komentárom (?).
Alebo je to akási predohra. Návnada. Čítajte ma, budete prekvapení. Chystá sa vynechať niektoré číslo? Budeme sa čudovať: Pomýlil sa? Bol to úmysel? Prečo práve toto číslo nie?
Prelistovala som zopár encyklopédií a začítala sa do statí o labutiach. Okrem iného sa tam píše, že labute žijú v monogamii. Hádam netrpí autor nejakým sexuálnym komplexom? Labutí syndróm. Nenašla som o tom zmienku v žiadnom vyhľadávači.
Možno literárni kritici o niekoľko desaťročí zaradia tieto dielka medzi ekologické. Pojednávajúce o kladnom vzťahu k prírode.
Možno je to začiatok vývoja a rozvoja českého typu haiku. 070. Alebo zakódovaný James Bond.
Ktovie?