Ju ju byl to pokus zachytit takovou shakesearovskou náladu.
asi to tu uz nekdo psal, ale jsem lina cist kritiky:)
nejak v tom nevidim zadnou basen, pripada mi to spis jako proza...
a jinak... neni to spatne, ale nejak to slo mimo mne-precteni ve men nic nezanechalo...
Máš pravdu Johanne ... je to pokus o jevištní monolog Shakespearovského druhu. Obecně to není nic nového jako Hvozd, který zas není nepodobný Erbenovi...jen jsem zkoušel jestli své literární vzory dovedu kapánek napodobit...i když zrovna tahle básnička nese i dost osobních prožitků...víno dokáže přinést hodně žalu...obzvlášť pokud je vedle tebe těžký alkoholik:-(
Líbí se mi jak kritzuješ věcně...mám z tebe veeeelikou radost:-))))
jsem ráda, že můžu dělat radost :)))
takže... láska není svatá
víno určitě neplodí žal :o)
temný hvozd a zlato ztrativší svůj lesk - nic moc novýho
tohle není poezie, i když jsi to myslel jako jevištní monolog... verše nejsou ve slokách jen proto, aby se zvýšila čitelnost textu, ta samá výpověď napsaná jako próza a jako poezie se od sebe musí lišit (hlavně pokud jde o volný verš, u rýmovaných věcí je jasný, že se na jeden řádek všechny verše nepíšou)
Isilme: Snad Tě tvé v pravdě zasloužené štěstí, neoněmí ústa a svět nepřijde o nadějnou ženu verše. Tak svět přichází o básnířky:-) Ať je to čas dlouhý a šťastný.
líbí .... pravda, ještě že jsem za vodou alespon na čas.)*
..........nevím, jak se to vezme- podle tohoo jakou lásku jde... a tak....
Milly...jasně je mnoho druhů lásky... tohle je jedna z nich:-)
Argon: No... jsi první ,kdo mě chválí :-))) Všichni ostatní mi říkají "Odporný šťoural" když se jim "nípu" v pravopisu :-)) Ale nemáš zač ;-)
To nechápu, vždyť máš pravdu:-) Já si tvé kritiky velice vážím a jesm rád, že se můžu poučit:-)))
Dero: V této básni jsem se rozhodl upustit od strofického členění z toho důvodu, že šlo vpodstatě o douhý jevištní monolog. Jinak je asi fakt, že by zlepšili jak celkovou estetiskou, tak i čitelnost...takž se snad do písmáka poučím:-) Díky
Hlavně kvůli té čitelnosti. :o) Však to ještě můžeš změnit. :o)
na předposlednim řádku to nějak škobrtá ... jinak dobrý... !
Viz. Dero + k obsahu - příjemné čtení ale - tak nějak o ničem :-/ Ale - máš tam některý obraty fajn - takže - piš dál a určitě se naučíš trošku to jednotit ;-))
Ok: Příště si více pohraji si odstavci, mezery a odrazníky:-) Vynasnažím se o větší srozumitelnost a přehlednost myšlenek a méně křečovitých výrazů, které budu dávkovat opatrně jako koření:-)
pekne....:-))) a take jednoduche....
Cmukina:O děkuji:-))) Jak to jednoduché? Musíš mít asi s podobnou láskou své zkušenosti:-)
Tak pozoruji ,jak jsem slíbila.. strofy by tohle dílko určitě zčitelnily ,ale pokud volíš tento způsob ,proč ne..
Obsah stojí za zamyšlení...
(a v "Ty protiklady jenž se tolik chtějí prát." se píše "jež", interpunkci vypouštím) :-)
Děkuji..
Arienalia: Jsi opravdu vemi pozorný čtenář:-) Děkuji za gramatické opravení...jsou to věci které sám nevidím, asi si budu muset opatřit korektora...nebo se naučit česky:-))) Vážně díky.