Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJak promluvit?
08. 04. 2004
11
0
4320
Autor
Bakchus
Nikdy jsem
nebyl s to
dokončit
jedinou větu
Všechno vyřčené
a vše shlédnuté
obklopila poušť
utajených a tušených
zázraků,
které jsem hodlal spatřit
Věřil jsem vlastním očím
a v srdci prahl po vidinách
Hovořil laskavou
řečí
a tonul
v zarážejícím tichu
nevýslovného
Jak promluvit,
aby mě bylo slyšet -
až na samém okraji vesmíru?!
Byl jsem jednou v Báden Báden
hotelové vaně jsem napsal bádeň
ty vano bádňová
připadáš mi jak nová
avšak praskot tvých emailů
ruší příjem signálů
když v notebooku
čtu bádeň od doktora Fausta
co už stropen melétá
křičet zarážejícím tichem nevýslovného..;)
Může být snad srozumitelnější řeči?:)
Ten_co_dává_avíza
08. 04. 2004Ten_co_dává_avíza
08. 04. 2004
Elyn jak rozumíš tomuto?:
"Jednotlivý člen sociální skupiny často přijímá informace cestou vizuálních symbolických kanálů."
Mě zase zarazilo jedno spojení - poušť zázraků - ať se snažím sebevíc nepřišel jsem tomu na kloub, že by antisynonymum?
Vzhledem k tomu, že je to úvaha nemá cenu se hádat s autorem o formě :-)
jiko: mě nic nezarazilo, to byla odpověď autorovi...;)
mmj: poušť evokuje taky "velkou plochu" - ne jen "poušť"...
aha já myslel, že míníš, že je v textu přeprotikladováno :-)
jinak ta moje věta znamená - lidi čtou
poušť: ano ano, velká plocha mě napadla i sovislost s např. FatouMorgánou, ale stejně poušť asi bude čtenář vnímat spíš jako prázdou plochu
Poušť je také pustina - jednotvárná krajina. Představuje tak jistou ucelenost - jeden obraz - nerozptyluje naši vnímavost a přitom se zdá, že toho před námi mnoho skrývá. Ve vyprahlých pustinách se nás mohou zmocnit vidiny - obrazy se pak přelévají v rozrušené mysli.
Poušť zázraků představuje krajinu tušených významů, které nelze spatřit prima facie.
Je třeba myslet dále než za horizont jediného obrazu :-)
Moje úvaha tak dokonale zazní jen v pečlivé a moudré duši :-)))
Díky žes mi vysvětlil, že jsem blbec :-)
Ještě k tomu, ten dvouřádek vprostřed je strašně úsečný, nespojuje plynně zbytek textu (i ty myšlenky jsou trošíčku rozlítané). Nicméně když zvážím námět - je to příjemná myšlenka zakřiknutého človíčka co se rozhodl bojovat se světem a hlavně sám se sebou (byť klasický problém mládeže - pocit zneuznanosti je ohrané thema)
jiko - lidi taky mohli luštit obrazy :)
Bakchus... tys takový pečlivý a moudrý a já bídná, že shrnuju jen do pár slov...
co má jeden dělat, když čte a vidí obrazy?:)