Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePolsko - kapitola I.
Autor
Nedlloyd
Toto je můj příběh, můj život i můj sen.
I.
Příběh začíná
Polský vítr se prohání krajinou a načechrává neposekané lány obilí, které byly posledních několik dní smáčeny deštěm. Deštěm, který ukončil jeden příběh.
Je horko a dusno. Rozpálené slunce vysoko na nebi dává na vědomí, že léto se bude ještě dlouho bránit útokům podzimu. Vždyť je teprve srpen.
Tady, uprostřed polí, je ticho a klid. Jemně tu šumí jenom vítr, který neustále splétá a rozplétá copánky trávy na kraji cesty ve snaze najít pro ně ideální účes.
A přece. Jako vítr mění svůj směr s každým okamžikem, jako den, který se už staletí spolehlivě mění v noc, prožene se touto krajinou kamion a svým táhlým zatroubením oznámí všem, že nikdy nic, ani zdejší ticho, nemůže trvat věčně. Na úzké silnici se protáhne kolem spřežení dvou poníků a za sebou zanechá jen zvířený prach, nutící šedovlasého starce zakrýt si oči.
Ten, kdo si dovolil rušit zdejší klid, je na první pohled mladý a silný. Jeho pohled je tvrdý, až neústupný. Přesto však nakonec změní výraz a vypoví svůj příběh.