Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seO študém chudentovi
Autor
Double
Jednoho krásného dne se synovi narodil otec a protože neměl žádných synů, poslal toho nejstaršího do světa. Byl to študý chudent. Šel, až přišel do hustého lesa, kde nebylo žádných stromů, tak vylezl na ten nejvyšší topol a začal trhat hrušky. Běžela kolem nůše s babičkou na zádech a říká: „ Študý chudente, hoď mi jedno jablko.“ Študý chudent utrhl třešeň, hodil meruňku a babička chytila broskev. „Študý chudente, tak dobrou jahodu, jako je tahle malina, jsem ještě nejedla. Za odměnu ti pomohu ze stromu.“ Nůše vytáhla z babičky motorovou pilu a sestřelila ze smrku študého chudenta. Študý chudent se rychle sebral a byl tam ten. Přišel k podivnému stavení a zadveřil na klepy. Zevnitř se ozval hlas: „Pojď dál, študý chudente a uchléb si kroj.“ Študý chudent tedy vešel a zanevřel dveře. Vtom zapesil štěk a zaocasil vrťasem. Študý chudent vzal ramena na nohy a zvazil si zlom.
Víš, bejby, takový je život.
1 názor
Hledam rovnez, jak nam vypravela babicka. Melo to podobnou formu - treba zna nekdo vice?
Za onoho času, když chodily krávy bez ocasu a písek tek,
vypravil se sedlák do lesa, kde nebyly žádný stromy, tak vylezl na ten nejvyšší, aby se rozhlédl a tam našel hnízdo a v něm sedm malých prasátek, v tom přiletěla stará a dala mu žihadlo, tak utíkal k rybníku, aby si tu ruku ochladil, a na tu ruku se mu chytil kapr…????? a dál ??
….
Spadl ze stromu do jámy, nemohl vylézt, tak si došel domů pro lopatu, aby se mohl vykopat…?? a dál??
Svítíček měsal, štěk na mě pesal, vtom zapesil štěk a zaocasil vrťasem