Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seAnděl
13. 08. 2004
1
1
2073
Autor
Modrý_Portugal
Anděl
Mně zdálo se dnes o tvém Anděli
Byl veselý a seděl na posteli
Měl radost, že mě vidí
a ptal se
Tak co dál?
Já řekl jsem mu,
nevím sám?
On začal se smát
Pak vážně se ptát
Máš ji rád?
Mohl bys jí
potom všem
milovat?
1 názor
s andělama bývá potíž... mnohdy je lidi berou za klišé... ale i s nima se dá něco stvořit... tohle by podle mne bylo lepší bez rýmů... jen jako volný verš to nechat ze sebe vyplynout... :o)
:-)
SB: posielanie avíz v podobnej situácii si mi vyčítala, vieme to obidve, čo teda chceš?
vieš - napísať, že som tupec, že je niekto iný hlúpy, alebo že píše hlúpo, to je TVOJ a nie môj, alebo jeho problém,
napriek tomu si nemyslím, že si tupec, ale že máš problém, to áno.
A tiež si myslím, že nielen diela, ale AJ KRITIKY majú mať určitú ÚROVEŇ a že cit má byť i v nich.
To, čo napíšeš v diele, to je skôr o tom, aká chceš byť, ako sa chceš vidieť, alebo vidíš a to, čo je v Tvojej kritike, v tej čo Ty napíšeš, to je o tom, ako v živote konáš
...tak teda s avízom
Litochowitz: Ale veď Tvoje kritiky mňa až tak nedráždili.
Tiež si myslím, že dostať kritiku je omnoho lepšie, ako nedostať nič. Ale kritiku, ktorá pomôže pohnúť sa z miesta (nie takú, ktorá znemožní akýkoľvek ďalší pohyb vpred:
"už v prvním verši máš chybu
a vůbec je to hloupý :) "
- v čom, okrem toho, že upozornila na gramatické chyby, pomohla? )
inak, keďže češtinu neovládam, mám výhodu, české gramatické chyby ma ani zamak nerušia :-)
moje prvotina byla teda láska-páska-sázka, takže to jde, i když pokulhává to, to jo...
jenže já mám slabost na Modrýho Portugala.... ajajaj... ;o)
michal_k_kosmonaut
14. 08. 2004Litochowitz
13. 08. 2004Modrý_Portugal
13. 08. 2004Litochowitz
13. 08. 2004Milan_D_Nejedlý
13. 08. 2004Řízek_avíz
13. 08. 2004
hlavne sa nedaj odradiť...na Tvojich KRITIKÁCH mi vadí všeličo VIAC, ako na Tvojej básni...
nekompromisné tvrdenia o bezcennosti diela...ak niečo niekomu nič nehovorí, tak iste je to bezcenné...tí ľudia si o sebe dosť myslia, čo povieš?
Aj ja som zvedavá na Tvoje ďalšie diela, nedaj sa odradiť :-)
možno, keby som Tvoje myšlienky spájala, tú poslednú slohu by som napísala trochu prehodene:
On začal se jen smát
Pak vážně se ptát:
Máš ji rád?
Mohl bys jí potom všem
milovat?
.
.
.
Anděl pak vzlétl
Vysoko nad obzor
O lásce nás dvou
Bohu znamení dát
mne sa celkom páči a čo cítiš, o tom píš.
Litochowitz
13. 08. 2004Modrý_Portugal
13. 08. 2004
Litochowitz: ;-) kritika kritikov je zato menej bolestivá záležitosť, ako kritika začínajúceho autora, myslím si...
moja predstava: ak sa mi báseň nepáči, buď jej nerozumiem, alebo je fakt slabá. vieš, mňa dráždia vyjadrenia typu: "a vůbec je to hloupý :) " a veľmi ma dráždia.
Lebo kto má až taký patent na rozum? A patent na správne posúdenie UMENIA? Umenie je niečo, čo nie je presne zaraditeľné :dobré, zlé, to sa dá pomerne presne zhodnotiť v matematike, lebo existujú postupy, vo fyzike, možno v chémii...čo sa ale pohne vo mne, ak si prečítam nejaké dielo, to je zase dosť ťažko nejako absolútne zmerateľné.
Ak sa mne niečo nepáči, dá sa to vyjadriť spojením: Mne sa to nepáči. Mne tam vadí toto... všimla som si, že na mňa rušivo pôsobí..., ale nechcem v žiadnom prípade zavádzať spôsob vyjadrovania názoru, kritiky...len si myslím, že je v tom menej domýšľavosti, ako keď poviem: je to hlúpe
A tiež: povzbudenie a láskavé upozornenie na lepšie možnosti, alebo na "podľa mňa" lepšie možnosti vyjadrenia myšlienky, pocitu... autora možno povedie k zmene, k vyššej kvalite. More kritiky ho uväžní - myslím si to - a nebude si dôverovať, stratí svoju zatiaľ len skade vynárajúcu sa tvorivosť.
Ozaj, píšeš, že celkovo to pôcsobí dosť neumelo - a to je zlé?
Jasné, chýb by som sa mala ako autor chrániť, aj na verše je dobré upozorniť...keď som uviedla svoju prvú vec, viem, že dlho nik k nej nič nepovedal a trápilo ma to. A tu to more kritiky na začiatku a v takej podobe...