Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seŠtír v štíru
26. 09. 2000
2
0
1316
Autor
mulis
Jsme prudce jedovatí štíři
co milují se na talíři
ještě chvíli před svou vraždou
kapku jedu tobě každou
dám stejně jako ty s chutí
milujem se, přec jsme krutí
vůči sobě navzájem
smrt budiž náš podnájem.
Jsi bezpochyby básníkem ... o někom, kdo přemýšlí v metaforách se nedá říci, že básníkem není ... leč ... zvolil jsi tu ucelenou ( pevnou ) ... formu básně ... a "nesmíš" ji porušovat ... buď piš bez rytmu .. s libovolným rýmem .. v speciální formaci ... nebo se snaž o "libozvuk" ( sprostě řečeno ) ... při četbě tohoto díla čeká čtenář apriorně pregnantnost ... či alespoň zvučnost ... a proto jej ruší ( jak jsi slyšel ) nepřesnosti ...
... máš nápad ... a dobrý ... a zakončíš jej planě ... příliš nedbale ... jako by jsi to už chtěl mít za sebou ... se silnější ( a méně konvenční - Eco by řekl kýčovitou ) pointou by to bylo skvělé ...
... každopádně myslím ... že jsi projevil dávku talentu ...
Já to považuji za dobrou báseň. Váhal jsem nad tipem, nakonec jsem ho nedal, ale je to na hraně.
Miroslawek
04. 10. 2000
No jo, vůbec mi to tehdy nedošlo, nesmím toho na Písmákovi číst tolik najednou.
Dávám tip.
zirafka: přesně tak, to je úděl nás štírů, ubližujem (i když třeba nevědomky)těm, co milujeme a dochází nám o co jsme přišli až je pozdě. Pamatujeme si víc zlých věcí, než ty krásné, které jsme prožili a zbytečně se trápíme a sužujeme i když už nám bylo dávno odpuštěno.
Mě se to líbí. Není to o tom, že láska je krutá? že nejvíc zraňuješ toho koho máš rád?