Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seŠvestky
Autor
Sybian
Před chvílí jsem se zaradoval.
Jako malé dítě.
Objevil jsem na misce velikánské švestky. Ty od sousedů. Jsou prostě nejlepší. Však jsem zrovna včera nenápadně šátral u plotu, jestli nějaká nehupsla k nám do trávy.
Asi nám jich pár usypali. To možná jak mě viděli. Zlatí lidé to jsou, ti naši sousedé. Sotva zahlédnou, jak smutně rozhrnuji špičkou boty trávu u plotu, hned je jim jasné, co tam hledám. Však oni dobře ví, že je mám moc rád. Myslím ty švestky.
No možná že to vlastně nejsou tak úplně přesně švestky. Asi jestli to nejsou nějaké takové ty švestko-blumy nebo tak něco. Já se v tom nevyznám a zkoumat to nebudu. Jednoduše, jsou modré, velké a každopádně tak sladké, že mě pak vždycky bolí břicho, jak se od nich nemůžu odtrhnout.
Uloupil jsem misku ze stolu a sedl si s ní pohodlně do křesla. Už už jsem si chtěl začít pochutnávat, a tu jsem se zarazil. Ne, ještě to není ono! Sice se mi moc nechtělo, ale co bych pro sebe neudělal, že? Zvedl jsem se a přistrčil před křeslo židli. To abych si na ni mohl položit spokojeně nohy, až usednu, a pustim se s chutí do švestek. Tedy možná, že jsou to nějaké švestko-blumy, ani vlastně pořádně nevím.
Teď to bylo všechno úplně bez chyby. Nikdo doma, klid, já spokojeně v křesle, nohy nahoře, miska se švestkami v klíně a ... a zarazil jsem se znovu. Ještě na něco jsem zapomněl. Ufff! Tak, znovu vstát, rychle přiskočit k přehrávači, zkontrolovat cédéčko, jestli je tam ta správná muzika, stisknout Play a šup zpátky do křesla! Konečně jsem se zalíbením začal očima vybírat tu první, kterou dnes slupnu. Zlatí lidé to jsou, ti naši sousedé.
Najednou mě něco začalo vrtat hlavou. Co to bylo za auto, které večer zaparkovalo u vedlejšího domu? Vzal jsem švestku jako vždy mezi prsty a stisknul. Rozevřela se a já zašátral dovnitř. Vydloubl pecku, držel ji v jedné ruce a v druhé voňavou lahodnou dužninu. Jen se zakousnout. Hm hm, s tím autem je to stejně divné. Kdo to mohl být? a takhle pozde večer?
"Auuuuu!!!" .... rozlehlo se bytem.
Co myslíte, že se v tu chvíli asi tak stalo?
Víte to?