Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seÚvod do teorie stavby básně
Autor
Jannis
Úvod
Teorie stavby básně se může zdát jako něco naprosto zbytečného a pro autora spíše negativně působícího – opak je však pravdou. Nechci tvrdit, že člověk výborně zvládající teorii literatury bude automaticky také dobrým autorem. Ale autor, který má nadání (cit, talent…) a který bude znát alespoň základy teorie, bude mít více možností, odhalí se mu skryté aspekty tvorby, naučí se využívat právě formu k vyjádření autorských záměrů. A v neposlední řadě bude moci lépe posuzovat dílo. I to své – což je dovednost často nedoceňovaná.
Ve svých statích se budu zabývat Rytmem, Rýmem, Kompozicí a poslední bude malé zamyšlení nad Obsahem. Tato pojednání jsou určena především těm, kteří s teorií literatury (především s poetikou) ještě neměli co do činění ( čímž se omlouvám za určité nepřesnosti a zjednodušení, ke kterým jsem v zájmu srozumitelnosti a stručnosti musel sáhnout).
Na konci každé stati najdete slovníček pojmů a také doporučenou literaturu pro ty, kteří se chtějí o daném tématu dozvědět něco víc.
Doufám, že pro vás bude má práce podnětná a pomůže vám ve vaši tvorbě i kritice.