Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePaměť národní
Výběr: chroustjazz
22. 11. 2004
4
0
2702
Autor
Richiee
Když Halas Tenkrát za patnácte roků
po stáčení hrůz a krevného moku
sepjal svou sépii
lidé se zachvěli
A v čase Dnes, dalších patnáct roků
pod práh zametena stéla otroků
Svoji jsme – svobodní
Tak moc jsme zapomněli
já nevím, nechce se mi rejpat, když jsem nečetla, ale moc agresivní odkaz, zdá se mi
"Tak moc jsme zapomněli"
Zní mi to moc pošetile. Pošetile v tom smyslu, že se nejedná pouze o Sépii, ale o poezii jako takovou. Ta se zapomíná. Je tvořena ze slov, která má co říct ... a někdy ne, jasně.
Já nechci mít z poezie pocit, že jsem špatná. Když ji nečtu nebo nečtu právě ji, tu, která je tu momentálně prezentována.
Možná mi to nebudeš věřit, ale mám radost víc, co autor napsal, ale já sama to objevím a řeknu si: ale ono je to až takhle, pane jo!
Že každý by měl převážně hledat v sobě, co se přesahuje, je už napadnutelné, myslím.
A jestli nerozumíš, nech to plavat, je to jen názor. Proletí, uletí, utichne. Ahoj.
Prvního vydaní doopravdy nebylo moc a asi by se s tebou dalo souhlasit, neznamená to ovšem, že se s tím proto smířím. Poezie měla vždycky poněkud výsadní postavení a to, jako "kritik", bys snad měl také vědět...
Miroslawek
31. 12. 2004
Myslím tím nejen působení na češtinu jako takovou ale na reflexi událostí, svědomí národa a podobné zvletné fráze nic neměnící na faktu, že poezie byla, je a bude médium kulturně-politické. Obrazně řečeno.
Miroslawek
31. 12. 2004Miroslawek
30. 12. 2004
dívat se do minulosti
znamená najít most
k rovnováze přítomnosti
a stavět budoucnost....................blok_:-) t* !
Dr_Mephisto
24. 11. 2004
no musím říct, že už jsem dlooouho nečetla něco Takového...příjemná změna :o)
*