Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePísmáci mají svého nosála!
24. 10. 2000
4
0
3888
Autor
zkumavinka
Dlouhé měsíce ležely peníze v bezpečí Viovy peněženky. Když Vio uznal, že konečně nadešel jejich čas, neváhal a předal je mně a Countovi.
Od té chvíle jsme se střídavě pokoušeli dovolat do Zoo, ale pořád se nám to nedařilo.
Až konečně! Dnes odpoledne nějaký šikovný technik opravil zoologické zahradě telefonní ústřednu. A já se tak mohla s kompetentní paní domluvit co a jak. Hned po telefonátu jsem vyběhla na trolejbus a rozjela se do Zoo. I přes krásné počasí byl arál téměř liduprázdný - inu, všední den je všední den. Pro zvířátka to naopak znamená dobu odpočinku, a tak jich většina byla zalezlých mimo zraky kolemjdoucích (zřejmě vyspávala dobrý obídek). Tak se přede mnou ukryl i nejžhavější kandidát pro písmáckou podporu - nosál.
Nezdržovala jsem se tedy dál neviditelnými zvířaty a spěchala jsem do budovy Vzdělávacího střediska. Tam na mě už čekala milá paní, která se adopcemi zvířat v Zoo Ostrava zabývá.
Podepsala jsem několik potřebných papírů, odevzdala peníze a na oplátku jsem dostala Osvědčení o adopci nosála červeného (Nasua nasua), volnou vstupenku pro 2 dospělé a 2 děti (případně kolektiv Písmáků) a navrch ještě radu. Nosál prý je aktivní především dopoledne - jakmile se jednou naobědvá, už z pelíšku nevyleze. Takže pokud ho bude chtít někdo z jeho adoptivních rodičů navštívit, měl by si raději přivstat. Měla jsem ještě spoustu otázek, ale zatím zústaly nezodpovězené, protože adoptační paní spěchala někam pryč.
A tak jsem odešla také - s tím, že se jí na zbytek zeptám jindy. Cestou zpátky jsem opět míjela nosálovu klec, ale ani tentokrát se mi neukázal. Nevděčník jeden.
Abychom si všichni dokázali nosálův život lépe představit, rozhodli jsme se s Countem sesbírat dostupné informace a utřídit je na nosálí internetové stránce. Na tu si ovšem musíte ještě nějakou dobu počkat. Pokud ovšem vaše touha po informacích bude silnější než vaše trpělivost, můžete se na našeho nosála optat přímo v ostravské zoo, například prostřednictvím e-mailu: zuzoostrava@volny.cz.
Stránky ostravské zoo najdete na této adrese: http://www.mmo.cz/zoo/index.htm.
Ještě bych chtěla na závěr připomenout, že pokud budete chtít jít našeho nosála v Ostravě pozdravit osobně, máte u nás samozřejmě k dispozici onu volnou vstupenku. Stačí, když nás o ni včas požádáte (nejlépe asi prostřednictvím Via nebo Mirosláwka).
Já sem v pátek zjistila, že MILUJU nosááálíííí :o)))) A neci je pečený, sou voztomilý a maj studený čumáčty a slandovně supitají a ci je domůůůůů a živíííí a hnééét....
žravíci, takový nosál je jistě lahodné zvířátko, leč co nevidět bude zřejmě prohlášen za písmácky chráněného a zařazen mezi tvory nejedlé - cca na úroveň clověka
tož si pospěšte! :-))
Dědouch :o)))) chystej dříví sežerem ho! ;o) asi se zelim aby z nej neco meli i vegetaci.
Já ho viděl!! :-))) fotil (zde je výsledek nejistý) a .... dědouchu dem do toho napůl? :-))
ten nosál je jako náš??? ...no to je vynikající, pečenýho nosála sem eště nejed, jenom aby nebyl moc starej...
zkumavinka
11. 11. 2000
juuuuu, to je takova nadhera tohle vsechno cist!
moc doufam, ze se do zoo taky podivam, i kdyz jsem v lete v Ostrave nebyla :-))
jste vsichni bajecni
zkumavinka
06. 11. 2000zkumavinka
29. 10. 2000
Parada! Zkumavinko s kym se serval ten DIKOBRAZ?
Silenko, Jestli toho nosala vypustis v Cechach, asi se mu tu nebude libit. Nevim kde normalne zijou, ale mam dojem, ze u nas ne.!
Jůůůůůůůůůůůůůůůů já tady ztrácím čas čtením polemik a oni zatím toupili zvížeeee!!!!!!! těšíííím... a pustěj nás k němu si hlááát? a můžu mu pšinýst nějaký hlačky? a kam ho pustíme? pšeci ho nechcete nechat zavženýho!!! Kde ty potvůrky žijou? a pšitom pustíme i vostatní žvížata jo? Já v Malaysii pouštěla papoušky do deštnejch pralesů a málem nás zavřeli...něco na nás křičeli když jsme utíkali...ale já neumím anglicky takže kdo ví... třeba nám jen přáli šťastnou cestu:o)))
- lidi jste skvělý a máte dobrý srdce...a já vás mám moc ráda!!! už jste mu někdo napsal básničku?
Recituj po slabikách:
Písmáčí ty nosále
málem jsi měl na mále
a tak jsme tě koupili
zo o ti za pla ti li ... ehm :-))
tak, zkumavinka má pravdu - není důležité kdo kolik přispěl...
ostatně - ono to stejně jen svědčí o mé chamtivosti :-))
tak radši pssst, ju? :-))
Miroslawek
26. 10. 2000
Hurááááááááááá!!!!! Akorát esi je furt zalezlej, jak říká Zkumi.... ;-))) Teda teď se dívám... ten Mýýýra je tak ftipnej... ;-)))))))
Fajn, diky zkumavinko a Counte.
Mahoney, pravda nekdo tuto pomluvu rozsiril do pismackych rad..;o) tusim JÁ, čímž se Viovi a jeho opům omlouvám :o).
Bájo, to je šupeuuuu, lidičky jste prostě úžasní a já vás mám rád! Určitě ho přijedu zkontrolovat!
Jo a děkuju Vám za něj, jestli to ještě neudělal.
nezapomeňte, že na Nosua nosua přispěl nejvíc Mahony, bláznivý oblíbenec všech dražitelů :-)))
No Mahoney... co si to o mně myslíš? ;-))) Pravda, nouze byla, ale na ty peníze jsem nikdy nešáhl... no dobře, tak jednou, ale to proto, že o víkendu jsou banky zavřené ;-)))
Zolli, to si vypiješ! ;-)))
Přeju našemu nosálovi hodně zdraví ;-)
Předpokládám, že jej všichni přítomní navštívíme u příležitosti naší druhé veršpárty v Ostravě mezi 16. a 19. listopadem 2000 ;-)))
TIPík
A na závěr díky Zkumavince a Countovi.
Miroslawek
25. 10. 2000
Takže pravda nebyla že Dědouch píše líp, ale že Míra a Vio prochlastali nosála:-))
zkumavinka
25. 10. 2000
Lidííííí, miluju nosáááálííííííí :o)))))
Už se na něj těším do Ostravy, ale na druhou stranu, budeme schopni tak brzy ráno vstávat? ;o)
Jedině snad za litr mlíka :o))))
Jupiii, ať žijou zvířátkomilové. Pokud na nosálovo papů budete zase někdy střádat, nějakou korunku ráda přihodím.
BTW: neudělal by nějaký dobrovolník sbírečku na ohrožené myšky knihovnice? :O)))))
už dlouho se tam chystám, teď mám aspoň o důvod víc tám jít.mrknout se na nosála.i když jeden nosálek sedí teďka vedle mě.
Pisálek nosálek, to je hezké zvířátko. Tak bych mu měl něco věnovat. Na jak dlouho je ta adopce ?
zkumavinka
24. 10. 2000
áááá dobrá zpráva, už jsme všichni mysleli že sponzorována byla Viova opička :-))