Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKvěty co jsem nedal
07. 01. 2005
2
1
4692
Autor
MAJKL65
Vrženy jsou kostky
hráč doufá v šestky
hostinský umyl zašlou sklenici
…kupte si pane kytici
ale ty růže mi páchnou
radši bych
vzal ti mučenky a hořec
třezalku vpletl ti ve vlasy
a protěž, ještě ti dlužím
dát1 názor
blboun nejapný
16. 07. 2009
Autor nepřemýšlel o tom jakou formu zvolit, protože by to bylo skládání a ne psaní poezie. Autor tomu ponechává spíš volný průběh - ve smyslu formy a kostky/šestky je příklad eufonie, když už tedy pitvat :-)
_Rebelka11
07. 01. 2005
To byl komentář a ne pitva. Protože mi dosud nepřipadáte jako hotový autor, měl jsem za to, že si raději přečtete určitý názor než "dost líbí/nelíbí". Eufonii využívají spíš ti, kterým činí problémy najít úderné rýmy. Je to takový rým/nerým, prostě z nouze ctnost. A ještě drobnost - ne všechno, co se neskládá, ale emočně vytryskne, je automaticky poezie.
Nejhorší by bylo si něco obhajovat. Já jsem prostě takový, že píšu emočně aniž bych to rouboval na nějakou formu a automaticky to poezie pochopitelně být nemusí - ale já prostě poezii neskládám, texty k muzice to ano, ale tady jsem free as a bird :-) A ještě horší bylo by o sobě myslet si, že jsem hotový autor, taková diagnóza je umělecká smrt. A absolutně nejhorší je si vůbec o sobě něco myslet...
Typický příklad nevyužitého nápadu. V prvé půli autor jako by nevěděl, jestli má zvolit sevřenou rýmovou formu, ve druhé části se lépe cítí ve volném verši. Kostky/šestky navíc není rým, jen pokus o jakousi souznělost. Nicméně dávám tip, protože cítím v autorovi, že by se mohl vypsat do překvapivé kvality. Nápady i obrazotvornost má, ve formě plave.