Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSkladatel
24. 01. 2005
2
0
4935
Autor
Avenarius
Kráčím temnou nocí v září,
slyším v dáli hučet vlaky,
na hrobech se kočky páří,
rozestupují se mraky,
sestupuje luny záře,
nad hroby se jeví tváře.
Kráčím jasnou nocí v září,
závoj luny stříbrem září,
v jeho záři se mi daří
rozpoznávat rysy tváří -
jak se které tváře tváří.
Užívám si sladké mdloby,
odemykám tmavé hroby,
hledím dovnitř na útroby
prozrazené ve tvářích,
co prsty světla ozáří.
Rozprostřený závoj luny
rozechvěl pak hrdla hrobů,
zazpíval mi hřbitov, probůh,
hrdly hrobů tichým sborem.
Rozezněl mi v nitru struny,
jež zašuměly temným borem.
Trelleborg
04. 02. 2005
Podařilo se ti pěkně vystihnout atmosféru, až mi přeběhl mráz po zádech. To ti vážně jde dost slušně. Nejvíc se mi líbila poslední strofa, v jiných kazí dojem celkem laciné rýmy. Možná by stálo za to je víc propracovat.:)
Madelaine: Dík moc. Vystihnutí okamžiku bylo účelem.
Já se bál, že poslední sloka je nejslabší. Zvukomalebně je ale každopádně nejlepší. Jinak rýmy tady jsou jen část zvukomalby.
S laciností máš možná pravdu, ale ty "absolutní rýmy" (vždycky sloveso a podstatný jméno byly záměr).
Mimochodem chci dokázat, že absolutní rým nemusí znít směšně.
FatalError
27. 01. 2005
FatalError: wow, dík. Snažil jsem se se souhláskama, ale jak to Tvoje znělý "ř" to není :-)
FatalError
27. 01. 2005FatalError
27. 01. 2005
FatalError: Nenech se tagama rozhodit. Kdyžtak místo nich používej uvozovky - je to rychlejší.
"Ř" nemusí bejt vždycky znělý, záleží na okolních souhláskách, ve slově stříbrný, nebo rozprostřený je neznělý.
Jinak co se týká celkový zvukomalby, tak je asi nejpovedenější poslední sloka (i přes moje obavy, že je celkově nejslabší). Obsahuje nejen koncový rýmy, ale i náslovný, i když s využitím předpony "roz". "R" a "ř" jsem cpal, kam to šlo. Dobře zní shluky souhlásek v "hrda hrobů", "nitru struny" a nahrazení "stříbrného" "rozprostřeným". A "r" je i ve 2/3 koncovejch rýmů poslední strofy (vlastně se zčásti účastní i toho rýmu "luny"/"struny", kterej jsem tam nepočítal).
FatalError
27. 01. 2005písmenková
27. 01. 2005FatalError
27. 01. 2005písmenková
27. 01. 2005FatalError
27. 01. 2005
písmenková: Tagy umožňujou psát tučně, nebo kurzívou, apod, vložit obrázek, tabulku apod. Dobrá je ta příručka od FatalError, něco máš ve zprávě.
A co ta kritika? Moc se ti nechce...
písmenková
27. 01. 2005písmenková
27. 01. 2005FatalError
27. 01. 2005
FatalError: Blbina je v poho, "hoře" a "jeho řev" je dobrý. Však já nejsu žádnej odborník, ale zvukomalba se mi fakt líbí (myslím obecně - v podání mistrů)
FatalError
27. 01. 2005FatalError
27. 01. 2005písmenková
26. 01. 2005písmenková
26. 01. 2005
Doporučuju pověsit se na půdě - budeš jí obklopená a přec se jí nedotkneš... :-)
Nicollette
26. 01. 2005
Já jen navázal na písmenkovou...
Jó až já se pověsím -
bude konec depresím !!!
:-)))
Nicollette
25. 01. 2005Nicollette
24. 01. 2005
Já někdy chodím v noci od vlaku přes hřbitov a pak mě napadají blbiny :-).
Jsem rád, že se ti líbí poslední sloka, protože to předtím mě z větší části napadlo při tý cestě od vlaku (někdy v zimě - září rozhodně nebylo) a ta poslední sloka je už dělaná v posteli nad sešitem a připadla mi moc umělá, takžes` trochu rozptýlila moje obavy, že je výrazně slabší než ostatní.
Jinak doufám, že to bude součástí delšího dílka, ale nevím, kdy budu mít čas a motivaci to dodělat.
Proč tě nikdo v životě nedostane na hřbitov? A ani ve dne? Podle mě je noční hřbitov jedno z nejbezpečnějších míst. Neslyšel jsem o tom, že by se tam někomu někdy něco stalo.
Ď.Ť.
Nicollette
24. 01. 2005
To jsou jen jejich ostatky. Ty kolujou všude - nejen na hřbitově. Takže ani ve dne?