Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBledé popoludnie
23. 11. 2000
13
0
6546
Autor
Bix
bola som sama
a byt ma zaskočil
svojím tichom
bledý odtieň dňa
ospalé popoludnie
som sebe dávno známa
odznela ozvena krokov
v záh(r)ade prázdnoty
nuž zošuchli sa veci
popadali na zem
aby oživili ticho
bytu čudne vlastné
a napísali buchotom
čudné bledé básne
Jasné, že sa pamatám...aj pamatám aj, že je to Tvoja obľúbená :o) Ešte stále ?
spomínam si na náš prvý telefonát ohľadom stretnutia v Bratislave, aj niekde mám prvú SMS, čo som Ti písala a úplne Ťa vidím, ako sedíš na schodoch na stanici a čuduješ sa nad prekrikujúcimi sa zmatenými šibnutými písmačkami :o)))
nostalgia:)
pamätáš, keď som ti poslal prvú spravu...?
dokelu, je pekné si zaspomínať.
niektorí ľudia znášajú samotu ťažko - je to zvláštne, ale z tejto básničky na mňa dýchol jemnulinký optimizmus - a to ja veľmi rád :) = optimistický tip
Ja osobne som vždy túto báseň považovala za slabšiu, ale ako vidíš, pepuľo, tu na písmákovi sa jej dostalo celkom príjemnej obľuby...
Je to stará báseň, vtedy som sa v genitívnych metaforách priam topila a v zbytočných časticiach a podobne - detto.
Ale ďakujem - je to konštruktívne :o)
Bixi, môžem?
Zbavil by som sa genitívnej metafory "v záh(r)ade prázdnoty". Možno by sa dala nahradiť niečim hutnejším. A tiež by som asi vynechal "nuž" na začiatku ďalšej slohy.
"bytu čudne vlastné" ???
Posledných dvoch veršov sa chytám viac. Prichádzaju s riešením, dávajú smer básni. Sú srdcom, nie chvostom.
byt ma zaskočil
svojím tichom
... a ty si zaskočila mňa. Touto básničkou. ktorú som ešte nečítal predtým. Yeah...
T.
SilvAzalinka
25. 11. 2000SilvAzalinka
25. 11. 2000
Bix, to je tak krásně smutné, že až přijdu do svého prázdného bytu, tak si na Tebe vzpomenu a bude mi (snad) líp...
Miroslawek
23. 11. 2000
Už vím, proč padají předměty - aby nebylo ticho.
Pěkná báseň - a ta myšlenka!
Hm, veľmi ste ma povzbudili, :o) O tejto básni som nemala až takú vysokú mienku, tak vaše tipíky boli príjemným prekvapením...:o) Ďakujem !! Ticho je totiž niekedy neznesiteľné...