Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNa dotek
Autor
MeTB
„Have you ever seen a human heart? It looks like a fist covered with blood.“
Takhle drsně popisuje ve filmu Na dotek Clive Owen realitu života Jude Lawovi.
Ano, takhle drsný film putuje nyní našimi kiny.
Vadí Vám sprostá slova? Nuže - tenhle film opravdu nebudete mít rádi.
Máte něco proti lžím a nevěře explicitně zobrazeným na plátně? Na Dotek se zřejmě stane Vaší noční můrou.
A vy ostatní – radujte se, protože máte na dosah snímek, který se Vám bezesporu zapíše přímo do mozku.
Anna je fotografka – portrétistka , Dan píše nekrology pro londýnské noviny (nicméně hodlá vydat knihu), Larry je chirurg, Alice dělá servírku / tanečnici v nočním klubu. Čtyři neznámí lidé – v průběhu filmu čtyři propletené osudy poznamenané sobectvím, touhou a (samozřejmě) láskou.
Režisér Mike Nichols vytvořil strhující drama sledující vztahy mezi muži a ženami převážně z jejich temné strany – v hektickém tempu vyprávění přeskakuje téměř všechny chvíle, kdy je láska ještě čerstvá a radostná, aby se s plnou vervou vrhl do období úpadku a nevěry.
Pokud se Vám při sledování bude zdát, že sedíte v divadle a to, co se před Vámi odehrává, je činohra, nebudete daleko od pravdy; scénář snímku byl adaptován podle stejnojmenné hry Patricka Marbera z roku 1997 - a tento fakt se až neuvěřitelně sympatickým způsobem projevil na kvalitě dialogů.
Na dotek je pozoruhodným hereckým koncertem všech zúčastněných, vynikají především představitelé mužských rolí (tedy Owen a Law) – něžnější (něžnější? budete možná překvapeni) pohlaví – zastoupené samotnou Julií Pretty-woman Robertsovou a Natalií Amidalou Portmanovou, které se obě vyklánějí ze svých škatulek, si rovněž ostudu nedělá.
“Yeah, that`s exactly what I wanted to hear. Now fuck of and die!”
Na dotek není film, po jehož shlédnutí budete rozesmátí nebo snad dokonce šťastní – pokud chcete tohle, choďte na komedie - nicméně je to snímek, po němž budete mít
1) husí kůži
2) pocit, že to stálo za to.
Jděte a vychutnejte si.
//off