Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZtráty a nálezy
17. 07. 1999
0
0
2508
Autor
slavek
Kolik věcí jsem ztratil a získal? Mnoho..
V dětství jsem ztatil duhovou kuličku, co jsem měl nejraději. Naproti tomu jsem si našel prvních pár kamarádů. Jak dětství plynulo, i tato dětská přátelství se kdesi rozplynula...
A čas šel dál..
Začal jsem chodit na základní školu. Začal jsem nacházet moudrost. Také jsem nalezl první křivdy, první bolest zrady a ztratil svoji dětskou najivitu. Ztratil jsem touhu po hře a touhu po lidské společnosti. Nalezl jsem zálibu v hudbě. Získal sit. Získal první silné emoce, při čtení dobré knihy.
A čas šel dál..
Přišel čas druhého stupně základní školy. Nalezl jsem krásu pravého přátelství. Nádheru lidské sounáležitosti bez jakékoli fyzičnosti. Nalezl jsem krásu v umění, v klasické hudbě a bezmeznou lásku psí. A nalezl jsem také první obrovskou zradu, která mě změnila natrvalo. Nalezl jsem uzavřenost, strach z lidí. Ztratil víru v přátelství. Nalezl svoji homosexualitu. Ztratil sebeúctu a nalezl sebepohrdání a masku přetvářky.
A nalezl také úplnou samotu v lidském světě. Nalezl zalíbení v elektronice, i první opravdovou konfrontaci smrti.
A čas šel dál..
Nastalo období střední školy. Nalezl jsem řadu kamarádů a možná po dlouhé době opět i známky přátelství. A opět zradu. Tu jsem však již nenalézal. Byla již známá..
Ztratil jsem zálibu ve slepování papírových modelů. nalezl první lásku. Její krásu i bolestivost.
nalezl jsem první strach z lásky. Ztratil další přátele a částečně schopnost pláče. Na dlouho.
Ztratil jsem dědečka, kterého jsem měl moc rád.
Nalezl si zaměstnání.
A čas šel dál...
nalezl jsem opravdovou a skutečnou zálibu v práci. V elektronice. Ztratil jsem bezelstnost a nalezl uspokojení v sebeklamu vlastní dokonalosti.
A čas šel dál...
V době civilní služby jsem nalezl sílu pracovat 15 hodin denně bez dne volna po dobu roku a půl. A první opravdové vyčerpání.
Po civilní službě jsem v práci opět nalezl skutečné přátelství, které trvá dodnes. Ztratím jej někdy? Proboha prosím ne...
Nalezl jsem sám sebe. A nalezl odvahu přiznat svoji homosexualitu doma.
A čas šel dál..
Ztratil jsem práci..
Nalezl schopnost pláče..
A čas jde dál... Co ještě přijde? V obávách vycházím vstříc dalším dnům.
... slávku ... dostal jsi mě ... na takovéhle pojetí jsem dosud nepomyslel ... je to nádherná forma.
A já ... nebudu psát tu svou .... byla by jiná a přitom hodně podobná ... Děkuji ti.
A já ... nebudu psát tu svou .... byla by jiná a přitom hodně podobná ... Děkuji ti.
..nejsme si daleko.. tak podobné osudy.. nemá cenu si stěžovat a měřit.. není komu, není čím.. jsme jen lidé.. a jsme tu pro sebe..
Nezoufej a věř, že bude líp,
říká mnohý. (Často je to vtip!)
Nezoufej, a zase bude hůř,
to přizná si však málokterý muž.
Věř, zase bude doopravdy líp
zas bude v hrudi srdce bít a cit
nalezneš tam, kde byly ztráty.
Přiznáš pak co tě ještě trápí?
Život je nálezů a ztrát krám,
těžko říct, čeho víc pán bůh nám
jakožto stvořitel přidělil
na dnešek a nebo mnoho chvil
...
Psát se dá ještě moc a stále dál
kam bys ty písmenka všechny dal
říká mnohý. (Často je to vtip!)
Nezoufej, a zase bude hůř,
to přizná si však málokterý muž.
Věř, zase bude doopravdy líp
zas bude v hrudi srdce bít a cit
nalezneš tam, kde byly ztráty.
Přiznáš pak co tě ještě trápí?
Život je nálezů a ztrát krám,
těžko říct, čeho víc pán bůh nám
jakožto stvořitel přidělil
na dnešek a nebo mnoho chvil
...
Psát se dá ještě moc a stále dál
kam bys ty písmenka všechny dal
Vsechno lze ztratit, Slavku, vsechno. A jsem zvedav, zda se Stvoritel checta pokazde, kdyz neco ztacime, jeho vule je prece definitoricke dobro.
kdo bude mít k této bilanci jakékoli dotazy, prosím napište je. Ani nevím proč jsem to vlastně psal. Ale pomohlo mi napsat to..
Nezoufej a věř bude líp. Je přece už kus odvahy přiznat svou orientaci a myslím, že už je mnoho lidí co to berou, jako normální jev. Nevím možná se neumím vyjadřovat, ale pro mne seš človek jako každej druhej a to že opět nacházíš v sobě cit je úplně to nejlepší co Tě mohlo potkat. Tam kde je cit je i láska. A tady mezi námi Písmenkama jsme snad všichni kamarádi a tak nám se uzavírat nemusíš a tvá otevřená duše je vítána ........ Přeji Ti už jen samé nálezy