Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seV krčském lese
29. 04. 2005
3
0
5443
Autor
Carodej
Podél vodní vlásečnice
poblíž známé nemocnice
ohříváme ruku v ruce
vysoká tu nezná bázeň.
Mnohem vyšší intonace
(vztah se rodí z anotace)
lingvistická disputace?
Mrtvé ryby plní bazén.
Malé hádky, velká víra
ve druhého neumírá,
náklonnost rozpory stírá
ego z výšky padá na zem.
Beru tě tak, jak jsi chtěla
zasáhlas´víc, než jsi směla
Liptovská krev neotřelá...
Bezbožně se cítím spasen.
poblíž známé nemocnice
ohříváme ruku v ruce
vysoká tu nezná bázeň.
Mnohem vyšší intonace
(vztah se rodí z anotace)
lingvistická disputace?
Mrtvé ryby plní bazén.
Malé hádky, velká víra
ve druhého neumírá,
náklonnost rozpory stírá
ego z výšky padá na zem.
Beru tě tak, jak jsi chtěla
zasáhlas´víc, než jsi směla
Liptovská krev neotřelá...
Bezbožně se cítím spasen.
Jo, krčský les znám, i s muflony a srnčí zvěří (muflony jsem viděla v pátek), mrtvý ryby při své profesi počítám často, hledat rozdíly mezi češtinou a slovenštinou miluju... Básničky píšeš lepší, ale myslím, že rozumím.
tip
Nějak mi to nesedne a už vůbec ne ta druhá sloka. Zdá se mi to ostré a umělé... promiň, ono tohle taky není můj styl :)
Díky. Ta druhá sloka je typická pro onu událost:-) Je to taková privátnější poezie, nejlépe ji pochopí Ona, neboť u toho byla. Ale snad mohu říct, že studuje češtinu a slovenštinu a druhá sloka vychází z toho i z naší bilinguality.
No, není, ale asi jen pro nás dva:) Už jste viděli ty mrtvé ryby v krčském rybníku? Víte, že když mluvíte slovensky, máte vyšší anotaci? Hádali jste se někdy o původu slov a rozdílu mezi češtinou a slovenštinou? Uvědomovali jste si vlastní egoismus...a viděli jste srnce, kteří se pasou tak dvacet metrů od vás bez bázně a hany? Jo, jsou tam, přímo v Krči...
:o)
Krásnoočko
29. 04. 2005Krásnoočko
29. 04. 2005
Já vím, s čím nelézt do Arény:) Ale vážně, nejsem moc zastáncem toho, abych vysvětloval řádek po řádku, tentokráte je to tak, že každý má skutečně svůj smysl a vychází ze včerejška... no, žádný převrat to není:)
Miroslawek
29. 04. 2005Krásnoočko
29. 04. 2005
Miroslawku, je od tebe ošklivé, že zrovna tady se mi ozveš a jinde ne, nebo to mám brát naopak jako dobré znamení u jiných básní?:)
Krásnoočko, to je ale zajímavej nápad..rýmovaná reportáž... no jo!
Miroslawek
29. 04. 2005Miroslawek
29. 04. 2005tři_černí_mravenci
29. 04. 2005
mimochodem: vyssi neni intonace, ta je vetsi... barivitejsi. To hlas je vyssi... jen tak na ujasnenou:-)