Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seRůžolící Jirka
Výběr: Wopi
11. 01. 2001
11
0
4641
Autor
hermit
. . .
růžolící Jirka
rozrazil vrata
a do stodoly u chlívku z vepřovic
medově vplynulo slunko
chopil se cirkulárky
a vytlačil jí ven
růžový Jirka
si vykasal svetr jako sukni
a vrazil ho do modráků
těma rukama
svatýma
se pak nořil do práchnivých špalků
jako do střev
líbal je cirkulárkovým sluncem
a spravedlivě dělil
na makové koláče
s mandlemi přepůlených tesaříků
baculatý Jirka
probořený do svistu
šlapal ve slepičích hovnech
v Lesonicích řvalo ráno
kulatý světec Jirka
právě sloužil
mši za živé i mrtvé
Já tomu rozumím. A do toho bufetu poblíž jsem zase jen nakoukla já. :)
Tak hlavně, že jsme oba aspoň nakoukli... :))
za zajímavost stojí, že vedle Jirkovo chalupy v Komárovicích, (který jsou zamaskovaný za Lesonice, jež jsou asi sedm kiláků od Komárovic) se narodil snad nejvýznamnější český orientalista a první seriózní český buddholog Vincenc Lesný; já mám rád tyhle vlastivědný údaje. :o)
mimochodem stodola ani chlůívek z vepřovic už nestojí, Jirka obojí zboural a postavil znovu...
zdravím, Yezinko, tebe sem... teda nikdy neviděl, ale tady už pěkně dlouho taky ne...:-)
Abys věděl, viděli jsme se :)
No, budu přesnější - určitě jsem viděla já Tebe. Byla jsem tenkrát na tom velkém čtení na Slatině v Brně. Přijela jsem s Falkou...
Ježíš, pardón, teď jsem se blbě přepsala, myslím na moc věcí najednou!!! S KAFKOU, samozřejmě!!! :)
jó? čoveče, já si vubec nevzpomínám jestli tam kafka byla, já si vubec odtud na moc věcí nevzpomínám... vlastně jo, byla tam, šak sme paks trávili celou noc v jakejchsi knajpách u Svoboďáku... no jo, ale tebe si teda ne a ne anevybavím... já to tam flákal, měl sem sociodepresi, tak sme jen nakoukli do sálu a pak kafrali s děckami v nějakým bufetu poblíž toho sálu...:-))
Teda... já si přečetla znovu po takové době a nemůže se mi líbit víc!!!
Jsi básník. Ale to jako obvykle neříkám není nic nového...
a. je to na tipa - moc se mi to libi (a proto dodam "c"), b. je to moc dobra a zajimava basen, c. netreba tam psat slova jako "hovna" nebo "rvalo rano" - nekterych veci jsem se v te obecne krase spis polekal, d. vyzneni neni proporcionalni do basne.
Heej, dobrý...!!! Věřím ti každé slovo! Víc se mi líbí první dvě třetiny, zbytek už je na mě moc naturalistický.
...
rozrazil vrata
a do stodoly u chlívku z vepřovic
medově vplynulo slunko
...
Tohle mě dostalo, sténám blahem. Krásná melancholická idylka.
Ten Jirka to tam miluje a za to ti dám tip :-)
má něco do sebe, ale neoslovuje mě tak... tenhle vesnický motiv jsem tu viděl víckrát a zdál se mi jinde výrazněji a lépe zpracovaný (pravda ty do toho taháš ještě něco navíc). Líbí se mi, ale típek tentokrát ne :)
taky bych tam to slovo nečekal,ale je tam :o) asi tam patří,když jsi je tam šoupnul :o)
Páč sem Jirka a páč sem svýho času taky tahal z chlívku cirkulárku slepičíma hovnama... báseň ke mě mluví takže zaujatej TýAjPí
Tip jako Brno!!! Tohle je styl, ktery miluju - je to o lidech a zivote, ostre videni a zajimave postrehy - odusevnele, aniz by to zkoumalo dusi a andele.
já..nevím.. mám z toho jako z celku divný pocit...ale asi to bude jen nějaká asociace.
já se vrátím v lepší náladě
Tohle bych od tebe nečekal, ale líbí se mi to. Dávám tip. Není to sice epika, ale přesto mě trošku mátla časová nenáslednost jednotlivých dějů: chytil cirkulárku, rozrazil vrata, vykasal svetr. To je ale skutečně jen detail, nic podstatného.
Ananas: díky za upozornění, trochu jsem tam zpřeházel řádky, snad už to teď bude ladnější