Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seExistence Pana Ježíše
21. 09. 2005
0
0
1548
Autor
Jaromir_D
Existence Pana Ježíše
Četl jsem jak čtenářka kritizovala Autora, že Pan Ježíš neexistoval. Zjistil
jsem že Židi, Moslymi, a jiné náboženství, nezapírají o existenci Pana Ježíše.
Četl jsem jak čtenářka kritizovala Autora, že Pan Ježíš neexistoval. Zjistil
jsem že Židi, Moslymi, a jiné náboženství, nezapírají o existenci Pana Ježíše.
Jsem také věřící a o existenci Krista nepochybuji. S vírou mám mnoho praktických zkušeností. Mimo jiné i tu, že některé lidi nepochopitelně dráždí každá zmínka, která se víry týká a že by existenci Krista odmítli i kdyby stál před nimi. Nemá smysl nikoho přesvědčovat.
malinka_hvezdinka
23. 09. 2005
na tohle téma +tímhle stylem je to děsně málo
+pravopis
ale zajímavá diskuze tu:)
malinka_hvezdinka
22. 09. 2005
Ohledně jiných ras - v biblické Písni písní se píše: „Černá jsem a přece půvabná.“ V Novém zákoně se zas můžeš dočíst o křtu etiopského dvořana (Etiopové taky nejsou zrovna nordická rasa, že?). Ohledně fetišů - fetiš je kultovní předmět, kterým je možné libovolně manipulovat (talisman, amulet atd.). S Bohem manipulovat nelze - Izraelci, kteří se svévolně dotkli starozákonní Archy úmluvy, zemřeli. Ohledně dogmat - dogma znamená řecky článek víry, tj. to, čemu je věřeno - základní biblické dogma zní: Bůh je láska. Láska si přitáhne všechny, věřící i nevěřící. Apoštol Pavel píše: Poklekne KAŽDÉ koleno na nebi, na zemi i v podsvětí a KAŽDÝ jazyk vyzná: Ježíš Kristus je Pán. Nikdo se nakonec neubrání lásce - v Bibli stojí, že jednou bude Bůh VŠECHNO VE VŠEM.
To je pravda teologicky vyhrocená výpověď, ale má-li platit, že je Bůh všudypřítomný, je tomu tak. Není ovšem s tvými prdy totožný (jinak by se mohly stát předmětem uctívání, jako nedávno do láhve stlačený vzduch, který dýchal Brad Pitt…).
malinka_hvezdinka
21. 09. 2005
nezapírají O existenci?
Jinak není to jedno? Ať už to byl víc člověk nebo Boží syn, nebo třeba jenom smýšlenka, rozhodně je už pěknou řádku století mrtev, virtuálně nebo fysicky. Jen kontrolní otázka - Hinduisté Ježíše také uznávají?
Při třetího ohnutého hřebu vytahování Syna Božího duše opustila.
powered by vesjolyje kartinki
Nelze nereagovat: nazývat Bibli snůškou historek může snad jen ignorant. Na žádné snůšce čehokoli nelze založit víru, kulturu, filosofii, etiku (a vůbec civilizaci)! Nevím, jestli jsi Bibli vůbec četl, ale i ty pasáže, které jsou mytologického charakteru (příběh stvoření, narození Ježíšovo atd.) mají hluboký existenciální smysl a vnitřní pravdivost (poskytují smysluplnost celku skutečnosti). Biblické příběhy navíc obsahují historické jádro (pobyt Izraelců v Egyptě, obsazování Palestiny, zajetí v Babylóně atd.), takže je např. možný vědecký obor zvaný biblická archeologie (vykopávky na místech popsaných v Bibli). Podle „snůšek“ vykopeš v poušti, milý Joe, leda tak hovno (koblížek?). U významu Bible pro umění netřeba mluvit -kde by byla poezie bez žalmů a Písně písní? Co se Ježíšovy historicity týče – ta je potvrzena i z nebiblických pramenů (Tacitus, Seutonius, Iosephus Flavius, Plinius, Talmud, Korán). Popírat Ježíšovu existenci znamená zavírat oči před fakty. Ale ještě větší problém je se s Ježíšovou existencí a s jeho poselstvím vyrovnat ve svém životě…