Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seModlitba rytířova...
08. 02. 2001
5
0
4063
Autor
SimontheScimitar
Katedrálou se nesl tichý zpěv.Kadidlem omámení věřící mumlali své nicotné prosbičky k bohu,který je možná ani nevnímal...doufali,že právě tu jejich On vyslyší a pozvedne je z bídy každodenního života...Náhle se rozrazili dveře a vstoupil ozbrojenec...rázoval si to středem mramorové podlahy a jeho kroky duněly a vytrhávaly okoloklečící křesťany z transu rytmicky se opakujících žalmů...
" Křižák...svatý muž...boží rytíř...," šeptali si lidé.
Muž došel k oltáři,zdvihnul hledí helmy a cosi řekl arcibiskupovi.Ten zbledl...a ustoupil.
Rytíř tasil.Poklekl na pravé koleno,meč obrátil hrotem k zemi a jeho hlas,zvučný a silný,pohltil všechny ostatní...
A takto se modlil :
" Dej mi pane sílu bdít
bych ochránil všechny potřebné
neb Tebe jen miluji
a jen Tebe já ctím
Dej mi pane sílu snít
bych spočinul na krátko v ráji
neb Tebe jen miluji
a jen Tebe já ctím
Dej mi pane sílu žít
bych naplnil osud svůj daný
neb Tebe jen miluji
a jen Tebe já ctím
Dej mi pane hříchům odolat
bych čistý v nebesa mohl jít
neb Tebe jen miluji
a jen Tebe já ctím
Dej mi pane slávy zažehnat
bych nepoznal zlou masku pýchy
neb Tebe jen miluji
a jen Tebe já ctím "
... rytíř políbil jílec meče,pokřižoval se a odešel...
Modlitba se zaryla v srdce přítomných,neb Jeho jen milují a jen Jeho oni ctí...
Velmi mě to vzalo. Má to svou sílu a ta mě fakt uchopila. Skoro jsem tam klečel taky. (-:-)
Ty asi taky moc nemáš rád to pokrytectví té nejrozšířenější pozemské víry, co? Tohle už je třetí povídka s podobnym cynicko-sarkasticko-kritickym námětem. Jinak tohle na tip asi nebude.
Skvělý .. určitě tip ... jen s jednou poznámkou .. klidně bych vyhodil tu větu .. "A takhle se modlil" ...
Takže..... je to dobré, až na slovo " zdvihnul" :)
No...ta modlitba je dobra a ma kouzlo, ale nehodi se... no....po tom odstavci nahore jaksi nezapada. Ale jinak v pohode... :)))
Přesto je to felmi zdařilé.. jen doufám že jsem ten konec pochopil správně ;) Pokud ano tak si to zaslouží tip.. no a pokud ne ehm tak si ho nepočítej! :))