Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sekrajiny tužkou
06. 03. 2001
10
0
2756
Autor
Vyjan
1
záseky do mraku
naše vrypy
ocel tmy
2
zmuchlaná plachta nebe
díry po típlých hvězdách
poslední dvacka
měsíc
3
stín topolů
noc dlouhých nožů
4
svah vinice
lištičky polezte
thyrsos a zkrvená lyra
ech.
nojono. dává to asi dost přesnej smysl. To maj bejt postřehy z polí?
Mno já bych tomu nevytýkal absenci podtextů, apod. - podle mě tato slátaná báseň z útržků neaspiruje na větší dopad, než jen ukázat jednu metodu (objekt) jak porodil pár dětí.
Ale ta metoda je tradiční.
V poslední době mě trápí, jestli jsou tyto "obrazy" opravdu tak významné jak si v moderní poezii představujeme. Zvlášť, když vidím, že je sice hafa metod jak k nim dospět a jak je chrlit. Na druhou stranu z nás dělaj tak trochu divousy a inťoše. Bo kdo tak uvažuje, že.
Ale nevím. Obecná skepse - ne k tobě konkrétně, Vyjane.
djPes: Asi taky nejsem zrovna bakchant. Thyrsos je v této básni v protikladu k orfické lyře.
Videt thyrsos v dnesni dobe...kde jsou ty doby, kdy Platon psal, ze je mnoho thyrsantu (tech, kteri nesou thyrsos), ale jen malo opravdovych bakchnantu ..
evoe!
****-
Ta pátá chybějící hvězdička patří mé osobní neschopnosti číst jiným způsobem než jsem zvyklý. Tip. Co jiného.
Za 1 tip bez debat....*
a zbytek jistě není špatný ale v některých krajinkách se ztrácím...
stín topolů
noc dlouhých nožů... ***
Kde je mym krabickam od cigaret konec...
*!
skláním svoji hříšnou hlavu před 2 a 3, kterýžto shledávám jako nepopsatelně působivý, 1 jsem se trochu lekla, ale poslední věta ve 4... to nééééééééééé!
pokreslíš mi jednou krabičku od cigár?
jinak jsi mě zase nezklamal
tak Ti posílám
jednu hořící hvězdu
na temný nebe tvejch krajin