Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSVĚT PLÁČE
27. 04. 2006
7
1
2547
Autor
Lucie_Plocová
Zpíváš a tančíš, v očích jiskření
A svět ve skleníku efektů pláče
Pohladíš si očekávané zrození
Pohnulo se, srdce z toho skáče
Usmíváš se, tvůj život zas krásní
Elektrárny polykají jádra hladové
Krátíš si chvíli četbou mých básní
Jsi žena muže, děvčátko bláhové
Potřepeš hlavou, nechápeš slova
Svoboda sevřená rozpínáním lidí
Moudrý není znak orla, ale sova
Ta v temném lese vše nejlépe vidí
Bezradně usedáš, raněné štěstí
Naděje prodaná za odlesk zlata
Pláčeme spolu, zatínáme pěsti
Snad spravedlivá bude odplata…
1 názor
Nějak se mi tady ztrácí moje názory. Tak Ti přeji Lucie hodně dobrých a skvělých dílek, jako je toto. Jsi dobrá a ráda Tě čtu.
Mimochodem, nachytávka by mě upřímně potěšila, i kdyby vyšla, ale Lucie to myslí vážně, to je tragédie a žádná legrace.
Mimochodem, Lucie, máš pravdu, že čeština je bohatý jazyk. O tom není spor. Jde jenom o to vědět si s ním rady. Bojovně trváš na tom, že "báseň obsahujé slova dostatečně výstižná." Kdyby tato slova pronesl sklerotický soudce z lidu, nikoho by to nepřekvapilo. Promiň, ale básnička je hrozná. Lenka Vychodilová by ji mohla recitovat jako parodii na hloupé říkačky let padesátých a měla by úspěch.
Ta báseň je velice pěkná a skrývá v sobě hloubku moudrosti a poznání. Jen povrchní, konzumní pokrytci nemohou vidět, jak úžasné myšlenky jsou v této básni obsažené. Tahle báseň mě hodně oslovila a věřím, že osloví i jiné. Jen aby ji četli i ti, kteří mají vrozený cit pro poezii a její výpověď a ne jen ti, kteří si hrají na kritiky a přitom jejich hloupost jde ruku v ruce s arogancí a domýšlivostí malého děcka, které si myslí, jak je chytré a přitom umí počítat jen do pěti. Dávám TIP, ale i to je pro takové dílko málo. Přidávám i velké osobní uznání, které si podle mne fakt zasloužíš.
Ano, to byla dobrá rada. Na druhou stranu proč vázaný verš nezdokonalovat? Jím se slovní zásoba a asociační schopnosti rychle rozšiřují. Kouzlo rýmů nevyčaruješ veršotepánáním stejným tvaroslovným druhem, nota bene ve stejném rodě, čísle a pádě. To je nuda. Hledejme co největší tvaroslovnou odlišnost a neotřelé asociace, hru významů, zvůků, asonancí a pod. Někdy potěší rým tam, kde ho nikdo nečeká, jindy asociační záměna očekávaného výrazu.
Lucie_Plocová
28. 04. 2006
jestli můžu, tak já jsem hlupák který tomu nerozumí. ale koukal jsem na tvoje jiné básničky a vytknul bych ti jednu věc...být tebou nesnažil bych se za každou cennu držet se vázaního verše...tvoje zásoba slov tě příliš mnoho svazuje a dostáváš se do nesrozumitelna....
To je jako verše ze Sklepa - Já molekula malá. Buď je to tak rafinovaně zahalená osobní tragédie, že ji nenalézám anebo je to geniální fabulace na úrovni Monty Python, že jsem ji neodhalil
malej_blazen
27. 04. 2006
Mě se líbí ty elektrárny; jestli to není tím, že včera bylo 26. dubna. A už to není k smíchu. Takový střih z lehkostarostného života pro život do zuřícího jedendvacátého století. A není to nakonec o tom? (Proč mi nikdy není dopřáno něco pořádně pochopit?) Tak už se mi nelíbí (ty elektrárny). Básni TiP.
Je to bravurně napsáno! Ani tvrdost vázaných veršů tě nespoutala tak, abys dospěla k duchaplné výpovědi. A ta je silná*!