Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNa válku!
16. 03. 2001
2
0
1881
Autor
StvN
?Pane, ztratil jsem dva muže. To po mně nemůžete chtít. Nevrátíme se tam.?
?Jestli ustoupíte jenom o píď, jestli padnete do zajetí, jestli vy mi tam chcípnete, přísahám Bohu, že vás poženu před válečný soud. Rozumíte, ani o píď.?
?Pane??
?Je to rozkaz! ? A ? držte se, Pavle.?
?Ano pane.?
?Slyšte, chlapi!? zahalasil do mikrofonu pod bradou: ?Tomáši, musíme přitlačit!?
?Jistě pane,? ozvalo se z helmě vestavěného reproduktoru.
Mlžný opar na východ od Pavla se dal do pohybu.
?Štěpo!? natočil hlavu trochu doleva, jakoby chtěl vidět letící zvukové vlny: ?Postup!?
?Rozumím,? z mlhy na západ od Pavla vyšlehlo pár záblesků.
Tři sněhobílé polštáře se zvolna pohybovaly kamenitou pouští. Tmavofialové nebe probleskovalo jako při bouři. Z mlžných oblaků vyšlehávaly bezbarvé proudy fotonické energie. Na nízkém orbitě levitovala mateřská loď. Odtud byly zřetelné jen tři světlé tečky. Proti nim do půlkruhu uspořádané rudé oddíly v několika řadách za sebou. Docela by se zdálo, že jsou to žraločí zuby. Otevřená tlama se chystala pozřít tři bezbranné mřenky.
?Pane, mlhopar dodělává, nevydrží než deset minut,? zahlásil reproduktor.
?To bude stačit. Vidíte je, zrůdy? Koste je od nohou, jsou sice velicí, ale také dost nemotorní. Nebudou schopni dalšího postupu.?
?Rozumim.?
?Štěpo! Jak jste na tom?? tentokrát zaneprázdněn střelbou nehnul než ústy.
?Je to zlý, pane, štít je dobrej tak akorát proti slunci. Ty jejich rozžhavený projektily nám tu dělaj pěknou paseku.?
?Odstavte hlavní generátor a aktivujte si osobní silová pole. Pozor na hlavu.?
?Pane! Je tu děsný vedro,? postěžoval si pro změnu Tom.
?Taky to cítim.?
?Čím to je??
?Nevím přesně. Ale sálá to od země. Druidi maj pod palcem celou planetu. Většinu místního roku žijou pod zemí. Zřejmě pod povrchem postavili tepelný generátory namísto štítu, víš jak si libujou v horku. Je to jejich způsob obrany, chtěj nás spálit.?
?Pane! Nevydržíme! Nedělá to dobře našim zbraním. Nemůže to explodovat?? rezonovala naléhavě helma.
?To ne. Ale myslim, že jestli ten zatracenej Marek ihned něco nepodnikne, pojdeme tu jako mouchy v mikrovlnce.?
?Pane! Vidíte? Tam nahoře.?
?Konečně.?
?Pavle!? kontroloval situaci Marek.
?Příjem.?
?Stáhněte se! Teď je jen na vás, jak celá akce dopadne. Nechci žádný živý Druidy. Pokuste se získat software z jejich válečných strojů.?
?Rozumím! Tome! Štěpo! Ústup na dohled! Clonu na padesát! Dorazila těžká technika.?
?Jo, rozložte je na atomy, parchanty!? zuřila Štěpa
?Štěpo! Pamatuj! Druidy na atomy. Ale software na základnu. Prohlídněte levejch třicet. Tom si vezme na starost pravejch třicet a my projdem zbylý štyry pětky.?
?Jasný!?
?
?Marku. Chvíli jsem se bál, že nás hodláš zanýst do kolonky ?Nezbytné výdaje?.?
?To bych neudělal. Pavle, měl jsem to promyšlený. Jednotky byly už na orbitě. Jen je snést. Muselo to vypadat, že zůstanete. Chytli se toho, krysy a už už mysleli, že vás dostanou!?
?No, načasovaný to bylo o fous.?
?Tvejch chlapů je mi líto,? zamračil se Marek.
?Jo, oba Martinové to dost nešťastně vodskákali. Padli za Zemi,? Pavel trochu posmutněl:
??Dost mě to štve. Často se ptám, kam tyhle intragalaktický války vedou.?
?Nevedou nikam. Dnes skončíme tady a zítra budeme válčit jinde.
?Co bys jinak dělal??
?Nevim. Asi bych živil rodinu. Dřel na každoroční zaslouženou dovolenou a v důchodu bych se dal na cesty,? zasněně se zahleděl do dálky:
??Rád bych se vrátil na Zemi, víš, domu.?
?Pojď, zapijem to. Byla to úspěšná akce, nemyslíš??
?Jasně Marku.?
?Chceš džus?? usmál se.
?Jo. Díky. ? Je dobrej.?
?V sobotu jedou rodiče na chatu.?
?Přijdu a dohrajem to.?
?Jasný.?
asi jo, uplne me zdesilo, jak tupy jsem tvor... asi moc pracuju. jo, tim to bude. jojo.
Připomnělo mi to Davida Finchera a jeho Hru. Co se týče pointy. Nevím, pointa mi hodně změnila názor. Původně jsem chtěl napsat, že mi to přišlo chaotické a některé dialogy poněkud nevěrohodné.
Ale ono je to vlastně opodstatněné. Vybíháš se čtenářem :-)
Vybíhám, to je ono.
Si přečti Býval jsem elfem, to měla být parodie na ty fantastický povídky, kterých tu v tý době byla celá dlouhá nekončící řada.
jo jo jo
obraz válek budoucnosti nebo jen ukázka trávení času dnešní mládeže?
kdo ví?