Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sevyznání
25. 06. 2006
3
0
1707
Autor
la_coccinella
Do dlaní dávám ti
sebe sama
na střípky rozlámaná
Skládej mě
prosím
jak vitráž za slunečného dne
Jak obrázek
který vyloupne se v svojí kráse
jak křehký sen který k ránu zdá se
A věř mi
prosím
každé slovo které moje srdce říká
Nechci tě střípky poranit
tak ber je rukou opatrně
A nezpřetrhej jemnou nit
la_coccinella
10. 08. 2006la_coccinella
09. 08. 2006
Tak do třetice všeho dobrého v hádání ... když ne teď, tak kdy? ... když ne tady, tak kde? ... jinak ať mosty zapálené shoří za námi!
Povoláme nápovědu: pana Sekoru, i všechny ostatní! K čemu slovníků, když na koruně hlava, a mince mezi prsty - vyhozená: hlava, orel, kat?
1/ Žes Ty ta beruška co do ní zabouchl Ferda mraveneček (formica - hbitý šikula všeuměl), až tak, ach až tak, že začal nosit červený šáteček se sedmy puntíky – každý to hned poznal :).
A že byl veselý lehkovážný, bylo to v neděli, na šátku puntíky bíle, ty chmury tmavé – sluníčku přenechal - všemu zamračeně přihlíželo, utápěje se v obavách z toho nerovného vzplanutí ... od té doby temné skvrny na slunci :)
2/ Další pradávná indicie – v domě u prarodičů pozůstaly po gestapáckých dětech prapodivné knížky. V jedné z nich se vyprávělo, jak malý Hans(-ík), že byl povedený hajzlík, šťoural z rozmaru mravenečkům do domečkům. Tu z něj vylez udatný‚ černý mravenec-válečník s ohromnými kusadly (pružný, hbitý - formica), kousnul zlobivého Honzíka – mravenečníka do malíčku, ten se rázem smrsknul, a za trest byl vtažen do života hmyzu a všelijaké té havěti, od faraónů počínaje ..., plného hmyzích ústrků. No hrůza, byl dokonce u strejdu Tesaříka za učedníka ..., kde posluhovalo Slunéčko sedmitečné, kterého se Honzíka zželelo, dalo mu napít zapovězeného nektaru, on znovu vyrost, a už nikdy mravenečky nepošlapával ani nezlobil maminku ... ale ... ale raději NIC. Ještě by z toho mohl být kde-kdo Truhlík!
Tak kterému že dala šáteček? Válečníkovi, Honzíkovi?
3/ Na Slovensku, po pradávnu označují Tě místní jménem „pánbožkova kravička“. Že bys byla od toho pánbožkovho bejčka??? ... di formica ..., inu, inu :)
Buď jak buď, na Písmáku štrúdl čekatelů co nemohou dočkat, kdy se s nimi opět přiletí podělit a své harmonie v písmenkách. Nebo snad až příliš přelétavá? ... zamířila na Písňák? :)
la_coccinella
06. 08. 2006
... zkrátka takové pružné jako z gumy, co se umí ze všech pádu na záda vyhrabat, a ještě si k tomu vesele bzučí, až v uších zaléhá ... když vzlétá bez rozběhu ...
???
Pak jsi to slunéčko co prodíralo lesem chloupků po předloktí, když stál jsem v tom pískovišti, ať hnul jsem rukou sem či tam, vždy směřovalo vzhůru (po způsobu střelky kompasu ukazující na jediný bod, jediné místo ve vesmíru), - fouknul jsem do něj - padlo na záda, bezbranně v prázdnu kmitalo nožičkama, však pozvedlo, obrátilo se samo (di formica) ... ale že se hrozně bálo, vláčí sebou na zádech od té příhody 7 teček?
Ano?
Pakliže ne, poddávám se ...
la_coccinella
05. 08. 2006
Ber.uška co bere za ušká vymáčknutá na pískovišti z dětské formičky?
Přesné?
Pakliže ano, dám se na zběr hmyzu. Až tak, že se ve mne krve nedořeže, až tam ...
la_coccinella
04. 08. 2006la_coccinella
04. 08. 2006
By vyhrané na zobcovou flétnu, než ve slovech vyzpívané. Pod kopulí altánu v zahradě dóžecího kastelu?
Mám Tě tu v asfaltové desce - mistrů renesance - zdála ses již tolik, tolik obehraná, plná příčných drážek v mracích škrábanců, ... . Léta letoucí pohrdaná, odepíraná, znovuobjevená před roky dvěma, vstupuješ do syna člověka svou jednoduchostí, naivitou.
V závěru Ti to s trubadurem, co provází Tě na příčné, plyne lehce pod jabloní. V předzvěsti na šťastnou sklizeň. :)
A přezdívka? Sluníčko sedmitečné, z bakelitu?
--------------------------------------------------
Přikvit sem náhodou, až na chvostě (dračím?). Přebral Ty Tvé kamínky růžence včetně korz. Nevím proč ale napadlo mne, že jednou budeš úžasnáková máma.
T* - pouhá formalita, za všechny