Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDaň za život
11. 08. 2006
2
0
814
Autor
anquetil
Daň za život…
Co víc ještě ten psychiatr chtěl? Spokojil se pouze s utlumující injekcí a s několika hustě popsanými recepty nás vypoklonkoval z ven ambulance. Prý za týden se uvidí. Panejo, to bude pekelnej týden! Blízkou lékárnu jsme pak opustili s igelitkou, plnou léků a vydali se rychle domů. Musím ještě uvařit oběd a honem na odpolední službu!
Zatímco moje žena doma vyjímala pilulky z fólií a dávala je do označených skleněných lékovek, já jsem si jaksepatří pohrál s přípravou oběda. Ten smažák se mi povedl, to je pravda a oba jsme ho zblajzli jako malinu. Seděl jsem pak naproti ženě nad šálkem kávy, když tu jsem si všiml flegmaticky nepřítomného pohledu jejích prázdných očí. Pohlédl jsem na stolek a krve by se ve mně nedořezal - jedna z lékovek byla docela prázdná! Do prčic! - ona v tom útlumu spolykala všech čtyřicet pilulek silných psychofarmak! Co chybělo, kdybych si toho nevšiml? Vždyť jdu za chvíli do práce! Rychlý telefon psychiatrovi a jeho šokující odpověď:
“Okamžitě jeďte do nemocnice vypumpovat žaludek, ale sanitku vám nedám, to byste se načekali! Jeďte trolejbusem a tramvají, to zvládnete…”
Tu cestu do hlavního městského špitálu nikdy nezapomenu, s přestupem nám trvala skoro hodinu. Rychle nastupující účinky zdrcujícího množství psychofarmak udělaly své - manželce rychle ztěžkl jazyk a její apatie se postupně měnila ve ztrátu vědomí. Zívající vrata nemocnice mne pohltila už s bezvládným uzlíčkem jejího těla v náručí.
Ambulance. Sklenka ledové vody, vychrstnutá sestrou do obličeje mé ženy, ji měla jenom probrat z letargie, ale stalo se něco nevídaného. Jak mávnutím kouzelného proutku ta studená voda změnila mou manželku z pokorného doktora Jekylla v agresivního pana Hyde. Jako smyslů zbavená bila a kopala všude kolem sebe a v mžiku změnila celou ambulanci v hotové ruiny. Třískot rozbíjeného skla, převrácený pracovní stůl lékaře i prosklené skříně a podlaha plná skla a léků. Ze zdi vyrvané umyvadlo se pádem na zem změnilo v trosky a koupalo se v tisíci skleněných střepů. A na všechnu tu příšernou spoušť ze zdi tryskala voda. Ve zcela zdemolované ambulanci má žena se zvířecím řevem jakoby bojovala z posledních sil o svůj holý život. Ani šesti zdravotním sestrám se nepodařilo zasunout jí do jícnu potřebnou hadičku. Trvalo to nekonečně dlouho a manželčina předsmrtná agonie se měnila v její pomalé umírání. Na ten teskný pohled jejích vyhasínajících oči nikdy nezapomenu…
Přítomná mladičká lékařka s vytřeštěnýma očima mlčky zírala v tiché hrůze. Zběsile jsem s lékařkou zacloumal a křičel jí do ksichtu:
“Kurva, máte to pod kontrolou?!?”
Nereagovala a dívala se skrz mne kamsi do prázdna.
Vyběhl jsem na chodbu a rychle přivolal další dva lékaře.
Na jednotce intenzivní péče, v zajetí složitých lékařských aparatur, pak má žena celé tři dny a tři noci sváděla boj o svůj život. U jejího lůžka v slzách tiše stála má dcera a její ramena se pod vzlyky chvěla beznadějí a zoufalým pomyšlením, že přijde o maminku.
I když v Boha nevěřím, zvedal jsem oči k obloze. A nebesa mne vyslyšela. Daň za vítězství nad životem byla ale krutá - i moje dcera se navždy změnila v pana Hyde…
Bože, zač mne trestáš?
2 reka - je mi líto, že to není podle tvého gusta. Díky za názor. Buď já neumím psát, nebo ty číst, hodíme si mincí? :o)
hmmm. jako osud, jako skutecny zivotni pribeh je tohle opravdu hodne smmutne. jako povidka to nefunguje.
vesuvanko, fungus2, díky za vaši zastavení u mne i za laskavá slova kritiky. Jak sami vidíte, neštěstí nechodí po horách, ale po lidech...
Karle, to je velmi sugestivně napsaná povídka, četla jsem jedním dechem, zajímavý závěr... díky a TIP