Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seCarmen de puella
23. 02. 2007
5
13
3102
Autor
Smíšek:-)
Aliquando puella pulchra vivebat,
et adulescenti placebat,
illa autem superba erat,
et eius non videbat.
Puer maestus inquit:
„Puella mea mecum ambulas,
rosam formosam ex amore tibi gero!“
Femina nobilis ridebat,
et rosa purpurea placebat,
„adulescentis tecum ambulabo!“
In eorum via magna vita,
de amicitia, voluptate et gaudio cantabant,
carmen eorum Aphrodite audiebat
et ambo in duabus stellis fidis mutabat.
13 názorů
:) díky :) ... výborně!!! ;)
Odpovídám, ale česky... nyní už jsem ve fázi, že bez použití skript, bych ti nedokázal napsat správnou větu, ale ještě si pamatuji dost, že jsem psanému textu od tebe bez problémů porozuměl :)
Psal jsem tohle v době, když jsem měl na fakultě povinnou dvou semestrální latinu :), jako takové malé cvičeníčko pro sebe, když jsem memoroval slovíčka, deklinace a konjugace :))). Je to báječný jazyk, a rád jsem si to zase "osvěžil". Díky moc za návštěvu! Latina ti jde skvěle, jestli ji studuješ, určitě pokračuj dál! ;)
Gratias tibi ago, amica mea!
Carmen bona. Adoro lingua latina, sed solum scio legendi, non scribendi.
Quantum errorum feci?
sestricka.slunicko1
04. 05. 2007mořský koník
25. 03. 2007londonderry.eire
20. 03. 2007
Kolik čtenářů navštěvující a publikující na písmáku umí tak dobře latinu, aby si v ní trouflo psát básně? ehm...
latinu jsme měli ve škole jen jeden rok a pak nám ji zrušili (1961), takže nic neumím (sama se zaměřuji na přírodovědné názvy), latina je krásná a zvukomalebná, proto jsem si báseň ráda přečetla a některá slova se mi vybavila, trochu jsem si udělala představu o čem báseň je, ale pro upřesnění, bych také uvítala překlad. Díky :-)))
latinčina? alebo taliančina?
nejaký provizórny preklad by sa nenašiel? Potešil by ;)
vďaka vopred :)
stylisticko-gramaticko-lexikalni rozcvicka nebo mas vetsi ambice jestli jde o Metamorfozy? :)