Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seosamění
18. 03. 2007
5
18
3847
Autor
exorcista
VZPOMÍNKA...
...TOUHA...
...VŮNĚ ŽENY.
18 názorů
chytrá_jak_radio
12. 04. 2007
ve mně také slova "vzpomínka" i "touha" (a navíc s těma tečkama na "správné" strany) tedy vyvolávají asociace, fantazie atd. (u té touhy to mám dokonce stejné jako Ty, exorcisto)
snad ta různorodost pocitů (či i nepocitů) snad k pravověrnému haiku nepatří, tad\ dívky a jiní jsou větší odborníci, ale mne to zas až tak netrápí...dávám ti tip°°°
tak...dneska mám náladu dělat lidem radost...
rozvedu to, ale vložím jako alter-dílko
:)
pak ti napíšu, ju?
Exorcista - Ta abstraktní slova přece nejsou přímočará. To by stálo za úvahu - co je v básni přímočarostí. Já myslím, že jsou to pěkná, hutná, jasná, hmotná, konkrétní slova. Slova jako "vzpomínka" a "touha" sama o sobě žádné "vůně" nevyvolají. Všechno, co v tomhle haiku vyvolává nějaké vůně, je jen poslední verš: "Vůně ženy".
Ša-gej - to je tam toho nějak moc, ne? Hřeben, poupě a ještě to připomenutí. Tos to rozvinula mocně, teda. Stačilo by třeba:
Stín hřebene
zavoněl tebou.
A už jsem zase free :-)
když řeknu "vzpomínka", cítím vůni zašlého papíru a stárnoucích fotek, mám neurčité tušení ztráty...
..."touha" ve mě rozsvítí oranžovorudé světlo a na kůži mám pocit horka a v nose vůni potu a vlhka, hloubky.
nesouhlasím...vyvolávají asociace, pocity, vůně.
a souhlasím s tím, že způsob vyjádření je velice přímočarý...
...takový měl přesně být.
surový...neokrášlený...jako strom uprostřed pláně bez jediného listu, pupenu nebo květu.
:)
díky za názor a další úhel pohledu
ačkoli jsem nechodil krajem a "neselektoval", bylo to dlouhé přemýšlení, než jsem napsal, co jsem napsal :)
...aaa...mmm...
...tohle prostě jinak napsat neumím, leč, není všem dnům zkončit dáno a co jest psáno může býti překonáno.
možná...
...jednou
;)
jsem tak nějak.. trošku rozněžnělá, rozesmutnělá a kapku i usmátá.. setřu si slzičku, zalezu pod peřinu, dám čaj s rumem a budu smutnit.. zase jsi mě dostal.. (o: ..nádherné*
Vzpomínka a touha si vyhledává... Vůně je odpovědí.
Jen mě napadá, možná o stupínek lepší - nevím ale, jak - slova jako "vzpomínka" či "touha" ukrýt do nějakého konkrétního slova, detailu. Myslím si, že s abstrakty je v haiku potíž - právě pro jejich krátkost.