Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sehoštejnské lelky
Výběr: Zuzulinka, Print
23. 03. 2007
19
32
4112
Autor
silence
A léto kralovalo.
Chmýřením,
stopami z lávky,
poezií jezu
ve sbírce řeky.
Mnohé se válelo
v zapomnění,
v kamenech
poněkud ješitné
mohyly.
Avšak úsměv?
Ten roznášel
medové bonbóny,
ustýlal
spánku
zemdlených.
Chmýřením,
stopami z lávky,
poezií jezu
ve sbírce řeky.
Mnohé se válelo
v zapomnění,
v kamenech
poněkud ješitné
mohyly.
Avšak úsměv?
Ten roznášel
medové bonbóny,
ustýlal
spánku
zemdlených.
32 názorů
mořský koník
09. 04. 2007Usmáty_autor
28. 03. 2007
Don´t_worry: Vůbec jsem se nenavážel, nemám to (prý) v povaze :) Jsem rád za Tvou kritiku :) Jen jsem chtěl naznačit, že i když s něčím v ní nesouhlasím, nebo si myslím, že něco je jinak, než píšeš, tak vím, že k tomu máš pro sebe pádný důvod :) A jakékoliv handrkování o oprávněnosti těch názorů je zbytečné. Třeba přesycenost s malým odstupem uznávám, i když pro nimám vysvětlení :) Slova vnímáme všichni jinak, alespoň co se táče nějakého drobnohledu :)
a2a2a: pravdu díš, Jirko :) Díky :)
Don´t_worry
28. 03. 2007
Dík za upozornění na mé slepecké čtení, mám slovo jazz de na Písmáku takpod kůží, často se objevuje, že mi nskakuje automaticky, Jez je ovšem něco jiného. Ale pak má výhrasa platí i nadále, totiž, kdyby tam ten jez byl s nějakým jinýmspojením, civilnějším, pak by to šlo, on totiž sám o sobě je v kontextu básně hodně lyrický a nepotřebuje přibarvovat.
Don´t_worry: také děkuji za obsáhlou a jistě pro Tebe dostatečně podloženou kritiku. Snad jen, věz, že Hoštejn tam hraje největší roli, nevím, zda-li´s tam byla. Nicméně beru. Kalkul tam opravdu není, nemám ho zapotřebí, nikam se neženu, píšu páč mě to baví, možná to hold vypadá jinak, třeba ještě čas :)
a2a2a: 1. prokázal :)
2. je tam poezie jezu
3. mohyla fakt drhne
4. díky, tak si představuji své kritiky v budoucnu :)
Hezká báseň na první pohled, určitě umně napsaná, a proto o ni přemýšlím jaksi přísněji.
Např. - poezie jazu - toto mi přijde v rozporu s duchem básně, která spíše vyznívá jako lyrická momentka poklidného léta. A jazz evokuje něco živelného, proměnného v dynmice. Krom toho ten obraz sám o sobě mi nepřijde příliš původní.
Jiným obrazem, který vnímám v textu jako nepřiměřené - mohyla, a vlastně celá druhá sloka, která na mne nepůsobí lelkovně - Mnohé se válelo v zapomění, to je docela hodně silný obraz. Celá tato druhá sloka by se mi ovšem hodně líbila, ale v jiné básni.
Naopak - medové bonbóny mi nepřekáží, zdá se mi, že dokreslují náladu, líbí se mi i první sloka s chmýřením, stopami z lávky, ve sbírce řeky - až na onu poezii jazzu. Ještě se zamýšlím nad slovem zemdlených. Myslím, že je na hraně, asi by lépe odpovídalo, kdyby tam nebyla ta emotivní sloka s mohylou a zapoměním.
Něco mi říká, že se také mohu hodně mýlit, totiž samotný název svádí k podpoře asociace, že jde o atmosférický snímek, ale také dost dobře může být sarkastickým úvodem k pointě, která vrcholí či může vrcholit ve sloce s mohylou.
V každém případě jsi prokázala slušnou dávku umu.
Don´t_worry
27. 03. 2007
Jaký záměr mám sledovat? Či, jaký záměr je sledován? Tah na bránu jsem míval, ale to je z jiného soudku :) Přesycenost? Těch 14 dní bývá z celého roku nejpřesycenějších ... Název malými písmeny? Snad s estetických důvodů, sna jen zvyk.
Díky za zastavení, mimochodem :)
Don´t_worry
27. 03. 2007Don´t_worry
27. 03. 2007
Zuzi: tu fotku jsem si vyvolal a mám ji na stěně, vždycky mi zvedne náladu :)
Pet: ani nechtěj vědět, jak moc jsi se trefila :)
Print: voda mě fascinuje :)
všem moc děkuji :)
malinka_hvezdinka
23. 03. 2007
to je nádherné, včetně té fotky, moc povedená...hned mi to zvdlo náladu, když se kouknu ven*
jezdím tam na tábory se skautem a tahat ty prcky nahoru, to je děs :) Ale pohled z ní, to je paráda :)
Díky :)
Ješitná mohyla?
ing. Perner stavěl tu trať tři roky, v 60. letech ji ČSD pouze elektrifikovaly let sedm.
*T za tu mohylu, kterou zdravím z rychlíků Praha - Přerov.