Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePost jaro
01. 06. 2007
15
27
2646
Autor
Natasha_
Někdo poklepal na keře hůlkou:
Vyšlehly čepele
Zeleň bere město útokem
Od bezů kýchání
Od kotníků holá stehna -
Přeju si jíst z ramen sůl
A z obočí
Najednou jako když utne -
Po jaru je každé zvíře smutné
27 názorů
Tip hlavně za třetí sloku a za poslední verš - variaci na latinské úsloví.
whispermoonlite: Nuž, tenhle text je určitě lehčí, všechno v něm táhne k pointě posledního verše. Je to hra smutnoveselá, ale pořád hra.
Reality v jazyce i obrazech se určitě nevzdávám, i když ji občas otočím, jak se mi právě hodí.
Čteš to dobře.
whispermoonlite
01. 05. 2010Jules_Fernet
21. 08. 2009Miroslawek
05. 10. 2007
...však je to taky ve smíšených verších. Občas se mi ty rýmy do textu hodí, souzvuk přinese důraz.
Miroslawek
05. 10. 2007
...povedzme to tak, že Jakubisko je Slovák a ešte k tomu zo Zlatej Idky, čo je kúsok - maličký od Košíc, kde som vyrástol:))
No, řekněme, že přes všechny nápovědy není úspěšné vyluštění až tak časté - odtud moje mírná vděčnost každému informovanému :)
zase to nebolo až také zložité - veď to máš v názve - post - jaro - takže jasné:))) (neni som až taký lúmen:))
Černý bez, to je keř, který když kvete, práší hodně pylu...takže se po něm kýchá ;-)
V podstate som až teraz zistil, že tak dobre po česky neviem, aby som spoznal význam slov vo vete ako je: Od bezů kýchání...
Ale inak sa mi to páči...;-)
tulák_jarda
11. 06. 2007
až na to bezí kýchání a nejen bezí, na plačící spojivky a rudé kopřivky... mi jaro vůbec nechybí :o) T