Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDárek od Bushe
Autor
petrrr
V posledních několika měsících se vedou velmi bouřlivé diskuze o umístění protiraketového radaru v České republice, o které nás požádal sám pan „Velký“ prezident George Bush. A proč nás o to vlastně požádal? No jelikož všichni žijeme ve 21.století a atentátů stále přibývá, stáhl se s prominutím Georgovi zadek a rozhodl se do postkomunistického státu umístit radar, aby včas zjistil, že na americkou půdu někdo útočí a stačil zasáhnout nejlépe protiútokem. Člověk amerického původu si řekne: „To budou mít ti Češi radost, že můžou ochraňovat USA před blázny s prostěradly omotané kolem hlav a fousy dlouhými jak Santa Claus.“ Ale co by na to asi tak řekli Američani, kdyby na jejich území postavili třeba Kanaďané protiraketový radar, kdyby čistě náhodou na ně zaútočili Mexičani? I když je tahle teorie naprosto střelená, ta hlavní pointa je stejná. Pouze na nás nyní záleží jestli povolíme stavbu radaru v České republice. Vlastně ani ne tolik na nás, jako spíš na našich politicích, které jsme si (ne)zvolili ve volbách. Referenda obcí zní jasně: „Žádné radary!“, ale jak moc to ovlivní české politiky není zase až tak jasné.
Po asi půl roce, kdy jsme dostali otázku, zda může být na našem území radar, přijíždí do České republiky George Bush s jasným cílem a to přesvědčit české občany, jak výhodné je mít radar právě v Čechách. Z těch nekonečně mnoho pitomostí, co s dalším prominutím tady George nakecal je pro nás výhodné pouze zrušení víz pro vstup do USA. Z toho plyne další otázka: „Jak dlouho budeme muset ještě čekat na zrušení víz, když neschválíme stavbu radaru?“ Když už jsme načali téma výhod a nevýhod pro nás občany ČR, je zapotřebí zmínit i další výhody, kterými nás krmí nejen George Bush, ale i někteří čeští politici. Jednou z nich je třeba i „větší bezpečí pro ČR“. A kde to bezpečí vezmeme? Když se postaví protiraketový radar v ČR, nejspíš to zaznamenají i mnohé teroristické sítě a tudíž se pro ně stáváme prvním cílem, před útokem na USA. Opravdu je to výhoda? Těchto výhod, které se ve finále mění v nevýhody je nespočet a co může dělat český občan, jenž nechce na svém území radar? Jen doufat a doufat, že politici se odváží nakonec říci USA jasné „NE!“, ale odváží se nebo raději postaví radar a po pár týdnech již budeme v učebnicích „Mladého teroristy“...?