Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSoutěžní dílo 003
04. 11. 2007
8
23
1449
Autor
SoutezHaiku07
Zimní
Hejno černých vran
vstříc sněžným vločkám letí
tucet tržných ran
23 názorů
Dorota Máchalová
20. 12. 2007
ve skutecnosti tak vesela kopa nejsem :) jenom jsem se potreboval nejak vyrovnat s tou pekne napsanou, ale ostrou kritikou :)
Dorota Máchalová
20. 12. 2007
aha, tak to neni tak spatny, jak jsem myslel :) v tom pripade je to slovo dost matouci. o zadny planovani v nem nejde... proc nerict misto toho treba "zjevne souvisejicich motivu" nebo klidne "jednoduse souvisejicich" apod. ? snad proto, ze prvoplanovost zni vic urazlive? :)
Dorota Máchalová
20. 12. 2007
mozna je problem ve slove "prvoplanova". vlastne mu ani poradne nerozumim...
Dorota Máchalová
19. 12. 2007Dorota Máchalová
19. 12. 2007
Rým do haiku nepatří, ačkoliv zde bych ho v dané podobě unesl, neboť není až tak zřetelný. Nedostatkem je ... sněžným vločkám ... , v haiku by při minimálním rozsahu textu ělo být upuštěno od jakéhosi zdvojování ýznamu, který nepřináší nic, ani důraz. Také samotný závěr, poslední verš je hodně či naprosto nedostupný a nedaří se mi s ním spojit žádnou vhodnou asociaci.
pozorovatel
04. 12. 2007Pišta_Hufnágl
04. 12. 2007Dorota Máchalová
17. 11. 2007TenopravdickejJELEN
10. 11. 2007
mohlo by být lepší (viz Dero, jorel), ale postupem času zjišťuju, že tu patří k těm povedenějším
*
haiku by měl pochopit i sedlák během svačiny. tady by si poklepal na čelo.
Rým je odvážný krok (+), sousloví "sněžné vločky" trochu mělní tenzi (-), dynamika vyvěrající z metafory zachycená ve statickém okamžiku (++), metafora sama (-).
Velmi zajímavá miniatura (s jediným mínusem), rozporuplné haiku.
Poslední verš to zazdil. Jako metafora vynikající, ale pro haiku příliš odkrytá :-)