Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePhoenix
19. 11. 2007
2
3
548
Autor
Jan_Ko_Var
Phoenix
Z písku městem kráčím |
poušť zemi nešetří |
v úzkostlivá slova kroky vetkávám |
ostny kaktusů |
propíchnou i duši. |
Chodci vlastně nejsou |
jen auta - množí si tu svou |
svaly nohou ztrácí smysl |
lidé v plechovkách |
tvář nemají. |
Prý civilizace… |
Teprve 50 tý den bez deště |
Stéká bílá pěna |
kůže vysychá |
po tichu lesklých stěn sténá |
padající led |
před svým ztvrdnutím |
až mrazu srdce odevzdá. |
Stojím uprostřed a zoufale |
drtím mýdlo prsty a vím |
že nikdy nebudu čistý… |
A 50 tý druhý den zapršelo |
3 názory
Tohle už pokus o poezii je, ale obrazy a velkový výklad jsou příliš rozostřené. Doporučil bych netěkat tak rychle, ale vždy setrvat u obrazu co nejdéle, pokusit se jím promluvit dřív, než jej doplní jiný. Velmi se mi líbily první dva řádky: "Z písku městem kráčím / poušť zemi nešetří". Tak zvláštně a mnohoznačně řečené... Kráčím městem, které je udělané z písku a zároveň kráčím z písku pouště a vcházím do města. Město v pouští touto dvojznačností krásně splývá, druhý řádek prohlubuje obraz a dává mu smysl. Následující tři řádky ale na tomto obrazu přímo nestaví, jsou krkolomné a těkající od kroků ke slovům kaktusům a duši, jakoby chtěly zajímavými slovy vyplnit prostor. Zcela jiná tektika než jakou úspěšně předvedly první dva řádky...
poušť zemÍ nebo zemI nešetří? já su pro zemi :o) a to padesátý bych napsala slovem teda...