Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSedm...(část 1.)
06. 12. 2007
3
33
3508
Autor
jazzgirl
(hadovi-aniž bych předtím otevřela černou skříňku...)
Hadí sílo spící na kře
zahřívám Tě v sedmé čakře.
33 názorů
Stalo se, díky:-). A tuhle část tu nechávám jen kvůli diskusi, která je, myslím, celkem zajímavá. Včera jsem se pěkně zapotila:-)...
malinka_hvezdinka
07. 12. 2007
Ano, chybí mi už jen jeden verš a bude to:-). Je to taková motivace pro mě, aybch více pohla:-)... Už jdu na to a doufám, že to bude brzy:-)... (a hlavně, že se bude líbit)...
Takhle samo-stojící to nemá význam. Když už publikovat po částech, měla jsi vložit všechny naráz.
Nerozuměli, tedy jsem pomohla se zorientovat... A Ti, kteří se ptát nepotřebují a rozumí, tak ohodnotí bez čtení interpretace... A děkuji za podporu citáty, ale já už jsem holt taková... bojínek...:-)
chceš několik lidových moudrostí a citátů pro povzbuzení? Jako "drzé čelo polovina úspěchu", nebo "kdo se bojí nesmí do lesa"? však zkus co to udělá, něco uneseš... ale nevysvětluj co a proč, věř trošku svým čtenářům, že tě pochopí :-))
ptáš se čtenářů, jestli máš pokračovat? přece pokud nemáš vlastní potřebu něco sdělit, tak si nebudeš dělat násilí? nepíšeš hlavně sama pro sebe? :-))
aleš-novák
06. 12. 2007
alfonso: Tak to mám obrovskou radost. Moc děkuji... Zatím tu jen obhajuji..:-)... Ale možná se prostřednictvím té mé prozrazené interpretace dostanou další čtenáři této mé miniaturce blíže... I když, je to trochu škoda, přála jsem si, aby nad těmi dvěma verši, když jsou tak krátké, lidé trochu popřemýšleli... sami... Záměrně tu nedávám celek, aby byl čas zastavit se zrovna u tohoto dvojverší...
aleš-novák
06. 12. 2007
romi: takže dále: ano, správně, v 7. čakře se propojuje síla všech předchozích čaker, je to čakra nejhlavnější - to má v mém dvojverší svůj význam. Tím chci říct, že ten můj cit není povrchní - nezůstal např. v té nejspodnější čakře (na úrovni sexuality/sexuální přitažlivosti...), ale je v něm vše - v naprosté harmonii.
No právě, rozhodně evidentně rozumíš čakrám víc než já, ale z přečteného jsem to pochopila tak, že ačkoli se nachází 7. čakra na vrcholu hlavy...jedná se o takovou anténu, co chytá příjem. Psala jsem to v předchozím, ale není lepší vnitřní duchovno k zahřívání než příjem z kosmu? :-)) Prosím tě a neber mě jako kritika, jen se ptám.
romi: Teprve teď se mi zobrazila Tvá další kritika. Tedy - vysvětlení důvodu mého užití sedmé čakry viz výše. Ale asi ještě nšco připojím...aby to plně odpovídalo Tvé poznámce...:-)
romi: Díky. Pokračování bude. Pošlu avi.
Vio: Interpretace? Škoda... mohl jsi sám... Nuže dobrá: Ten člověk je "ledový", a bojím se mu proto vyjádřit své city... a proto ta síla, která v tom citu je, se nemůže projevit - spí. Ten had tam také není jen tak - hadí síla je terminus technicus a spaní hadí síly vlastně také. Dále - nemohu na něj přestat myslet, hřeju ho tedy alespoň v myšlenkách - víš, kde se nachází 7. čakra, viď? A hadí síla plus čakry, to je také propojeno... Jsou to sice jen 2 verše, ale najít se tam dá... Opravdu jsou promyšlené.
Navíc: co jsou čakry vím jen tak jakože obecně, ale když jsem se teď dívala...tak (kopíruju)-Funkcí sedmé čakry má být příjem energie z kosmu. Sídlo božské dokonalosti v člověku. Do harmonie se dostane, když budou harmonické všechny ostatní čakry.
a když nad tím tak uvažuju, víc by se mi asi u tvého verše líbila čakra šestá, která (kop)-se spojuje s intuicí a duchovními sílami jednotlivce. Nedostatečná funkce pak vede k přízemním myšlenkám a k odmítání duchovna a esoterična.
had je pro mě jakési znamení duchovna, sice v tom záporném slova smyslu (i když nevím proč, žádný had mi nikdy nic neudělal), ale asi to bude zásluha bible a pohádek...:-)
Jestli chceš znát můj názor, tak rým čakře-na kře je sice fajn, ale nevidím pro něj opodstatnění. Proč spí hadí síla na kře? Jen pro to, aby se to rýmovalo?
Možná to vyplyne z dalšího kontextu, ale z jakého vlastně, když pořadí není určeno?
ne že by se úplně nelíbila, ale taky sama o sobě nijak zvlášť nezaujala...nicméně jsem zvědavá, co přijde dalšího a říkám, je to dobrý nápad, ráda se podívám na pokračování. Pokud to půjde, nějak si mě na nový kousek zavolej :-) Ve finále by celek mohl být zajímavý už jenom způsobem vzniku...takže já říkám, ano, pokračovat...
To pořádí není udáno, je libovolné... ještě nevím, jak ho složím. Klidně si počkejte, kdo chcete...:-) Kdo nechcete, nevadí...
romi: A že nenadchla, to mě mrzí.
Senior: tantru klidně i v přízemí. Sedmé patro není o nic víc magické.
všem: Najednou bude, až ji dopíšu, a pokud ji dopíšu. Teď mi opravdu nejde o tipy. Zatím mě zajímají názory na začátek tvorby, jestli mám vůbec pokračovat... Zatím mám pocity smíšené. Nelíbí, ale pokračovat? Zvláštní.
Mohl by to být zajímavý koncept publikovat několik dvojverší a nechat na čtenáři, ať si je složí sám, jak chce. Takto s udáním pořadí to jen ukazuje na bezradnost autora a ta by neměla být vidět.
Se SENIOREM, jak vyplývá z mého příspěvku, zcela nesouhlasím. V umění je vždy prostor pro experiment.
Nebo taky v sedmém patře že. Básen je přece byta utvarem a né puzzlem. Příště najdenou, takto mou kvalitou nehodnoceno.
souhlas s pravidly
06. 12. 2007
Miniatura mě nijak zvlášť nenadchla, i když...dost nad ní přemýšlím. Nicméně spíš se mi líbí ten nápad...