Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZlato
31. 01. 2008
18
21
4820
Autor
Háber
nehodný životu túlam sa tieňmi
s taškou vyprázdnenou
krátky sen mi mizne z duše
prievan zdobí mi hlavu
nesnažím sa niečo hovoriť
viem že ma nepočuješ
ostatní len tŕpne stoja
nechcem ich viac zraňovať
a tak mlčím zlato
21 názorů
sestricka.slunicko1
01. 02. 2008hrbol jediný
01. 02. 2008Jarmila Moosová Kuřitková
31. 01. 2008
to keby niektorí ľudia vedeli
ľudia, čo žvania
a nehovoria nič
(o tebe si to však nemyslím, to len tak, aby neprišlo k nedorozumeniu :)
Mlčení... to je teď moje "oblíbené" téma :-) Říkáš to mlčení moc dobře.*
Pacer - fajn téma na diskusiu, túto pripomienku nevzniesol žiadny Slovák a pritom je to aj na inom servery:), takže máš postreh...
sestricka.slunicko1
31. 01. 2008
Bylo to jen pro mé ujištění, věřím ti, že se svým jazykem zacházíš správně. Rád čtu slováky a tebe zvláště. Malá pozornost, pane :)*
Neroušek tomu vůbec nerozumí?????Co to znamená "nehodný dávať životu"? Pojďme nahlédnout do kuchyně básníka,pokud to půjde.A z toho zbytku má neroušek pocit,že básník chce něco vyjádřit,ale vlastně neví co.Neroušek prosí o malinké ťuknutí-nápovědu.
nehodný života - je gramaticky správne
nehodný životu - je pokus o vyjadrenie iného stavu, nie stavu - nehodný života:)))ufff, možno to nie je správny pokus, ale v básni sa má experimentovať - je to pokus o skratku - nehodný dávať životu - by bolo presnejšie, ale zasa sloveso dávať by my menilo výstavbu verša, hmmm, niekedy je to zložité - takto sa mi to páči, ale súhlasím, že to môže niekomu vŕzgať:)))
aa, to je mi jasné - šlo jen o poslední písmenko - česky bych čekal "života" "k životu" - víš, jen se ujišťuji. Vrátím se s dárkem :)
nehodný životu? - to je pocit - nie stav - to je opis - nie tvrdenie - v tomto texte na tom trvám, to je ajsné:)))