Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte senech si ktokoľvek
24. 05. 2008
5
13
2231
Autor
:Lulu
Možno
som tú pravdu našla
no možno ju už nechcem
hľadať
nech.
nech je akokoľvek
blízko
to dôležité
cítim,
keď myslím
na teba
a to mi stačí
nech je to láska
nech je to iskra
nech je to nádej
nech je to len pocit
nezáleží na tom
pretože Si
a ja smiem
myslieť
na teba
nech si kdekoľvek
a akokoľvek ďaleko
stačí mi
že smiem
myslieť na teba.
13 názorů
T+
* * *
Zaujímavá báseň ako mnohé iné od tejto autorky.
* * *
Moje hodnotenie 1/2
* * *
Je to jedná z tých básní, ktoré si musí človek vytlačiť na papier, aby sa k tomu dokázal plnohodnotne vyjadriť.
* * *
Báseň je zaujímavá už z toho dôvodu, že je na prvý pohľad úplne nezáživná, fádna, prostá... Napriek tomu má však čitateľ nutkanie dočítať ju dokonca.
* * *
Autorka využíva zvláštny jazykový štýl. Báseň sa podobá takmer na inscenáciu! Básne toho typu dokáže pochopiť len čitateľ s veľmi rozvinutou fantáziou.
* * *
Osobne nemám veľmi v obľube anafory. Opakovať to isté stále dookola sa už v dnešnej MPO (modernej poézii) takmer nepatrí. Napriek tomu, tu by mi celkom určite chýbali. V čom je teda tajomstvo tejto básne?
* * *
V prvom rade je to vďaka tomu, ako autorka člení text. Okrem toho je to aj kvôli téme ktorú si vybrala. Autorka brilantne prechádza zo skutočnosti do akejsi fantázie a to vytvára dojem, akoby sa čitateľ pri čítaní básne vznášal v oblakoch pričom kde tu sa tie oblaky rozplynú a vykukne z nich slnko. Naopak v inej časti sa nebo úplne pochmúrne zatiahne a sfarbí krvou ako pri západe slnka. Skutočne má človek miestami pocit dokonca akoby víziu nejakej divadelnej hry pričom jej obsah je napísaný v niekoľkým riadkoch jednej básne.
***
Čitateľ sa často stotožňuje s autorkou a má pocit akoby sa jednalo práve o neho.
* * *
Práve to je asi hlavný dôvod, prečo si treba túto báseň dôkladne prečítať niekoľkokrát a nechať si ju dostatočne odležať v hlave, ako keď zreje najlepšie víno. . .
* * *
Celkové hodnotenie ***NADPRIEMERNÁ***
* * *
Pekný deň
* * *Danny* * *
ahoj!:) vďaka za reakcie, som rada,že si sa ozvala. Možno si na mňa ešte pamätáš- môj starý nick je malý_blázon. Už ho nepoužívam. Vtedy sme si myslím aj viac písali.
hmm no a ako s vlastne máš?
Ginna Avro
24. 06. 2008Nonchalance
24. 06. 2008
v poho v poho, tiež si o tejto básni veľa nemyslím :)
ani neviem, prečo som zaškrtla že stojím o hlbšiu kritiku...
vďaka, i keď...toto nieje dobrá poézia (: napísaná pod vplyvom červeného vína..