Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sereindlerův dvůr
31. 08. 2001
4
0
3782
Autor
hermit
reindlerův dvůr
blázen bez věku se vrací
když doslavil obklopen šerem
skoky přes oheň rodičů
v jaké tónině je vězněn ječmen
a kněží dalecí
jak Praha
prošlí úvozem světa
bylo dokořán
iminence...
hou
domů
hou
Gastarbajtr
01. 09. 2001
tady jsem se ztratila...
kdo se má v tobě vyznat? tohle už není o slovech!!!!
kafee: mám rád obojí: básničky, ve kterých se vyznám a poznám, i ty, ve kterých se nevyznám a taky poznám...*
hermite, kdo řekl, že nemám ráda tvoji básničku, která nemá slov...?
:)))
Není to báseň na jedno přečtení. Má zde nějaký zvláštní smysl její název, nebo je to jen momentální nápad, nesouvisející se samotným textem? Graficky naznačený úvoz v 5. až 7. verši sice není špatný, ale úvozy bývaly těsné jako skulina úzkosti. Vůbec nerozumím prologu. Proč takový prolog? Tak bujaře ještě v úvodu jsi to jistě ve skutečnosti nemyslel... Tip ti dá někdo jiný.
kaf: nikdo nic neřekl... :-)))
fortune, Wopi: s tím úvozem máš, fortune, asi pravdu...
...a co se týče názvu: pro mě jako autiora samozřejmě evokuje něco konkrétního, ale protože to je nepřenosné - vztahuje se k určitému místu, použil jsem jenom samotný název, v důvěře v jeho vlastní samonosnou energii... nevím, jestli je ale dostatečné sdělné jej takhle použít...
Já myslím, že to bude nějaká stará tónina, frygická, lydická, možná dórská, vždyť kolem toho úvozu už se jistě vystřídalo mnoho úrod ječmene a mnoho sněhových příkrovů - a právě proto hou - hou - domů...
- a prolog mi nevadí, naopak, myslím, že dobře uvozuje, o co v básni jde...
* hermit, chcela som ti zablahoželať, ale všetko bolo naraz také ožehavé, no dilema
* nakoniec som iba ticho postála za dvermi
* mala som pri sebe samozrejme aj tortu, ale tá sa potovora pod tie dvere nevliezla :o)
* všetko najlepšie aspoň takto,nemám alibi
* bála som sa, že by sa otvorili, keby som zaklopala, okná boli dokorán :o)
* po tej syrovej torte ma bolí brušisko, fakt mala byť celá pre hermitov, bola pre dvoch, a ozdobená lízatkami pre Sašenku
Astrálko, díky... a ticho...*
Kafka: ten dvůr existuje, ale není k nalezení....:-)
Wopi, Bacil: já blbec si myslel, jak je hudba jednoduchá.... ;-))))
kaf: koukám se na něj z domu, nejvíc je ho vždycky večer, když se stmívá, a když přijdu blíž, je pryč...;-)
Ta hudba je určitě jednoduchá, když o ní nějaký blbec jako já nehloubá zbytečně mnoho :-)))
Bacil:
btw. to, o čem jsme mluvili, jsou ŠKÁLY, což je něco jako skály nahoře v kopcích, ale o malinko víc s háčkem. Tóniny spíš vypovídají o výchozím kmitočtu. To je zase něco jako vodočet, ale sušší.
Tak nehloubej a poslouchej :-)
výtečné..ho kvasu z ječmene jsi na oslavu podal ! že díky !!! a moc !!!!
ještě teď se po něm hou peme záruční lhůtou prošlí !!!
vše -a k- Nej *!!!**** (s tipama si to vyřídíme na pevné zemi ;-)