Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMartin Luther King
Výběr: Lyryk
13. 09. 2001
3
0
2686
Autor
zolli
- O -
V Montgomery MHD
dneska už zas nejede.
Jsou to těžké chvíle
pro černé i bílé.
Zákon mění literu
díky Kingu Lutheru.
- O -
Ano!!!!
Martin Luther !!! Borec !!!!
---Sice to nebyl kněz, byl to kazatel (ale to nevadí)..---
HLAVNĚ to byl BAPTISTA !!!!!!
;-)
King je prostě King ***!!!***
zolli, dík :) měl to povolání na svém životě dávat spravedlivě milost.. ne jen tak někomu na příděl :)*
A to je dobře!!! :-) opadnout chvilkově napětí.. On Martin byl špičkou expert na ledacos, ovšem ty zákony se mu musí barvou k pleti na písmenko přiznat :o)
Nebraska: farár bol, ale nie ten, ktorý v 16. storočiu priklincoval svoje téze na kostolnú bránu. MLK bol protestantský pastor a černý aktivista zavraždený v rovnakej dobe, ako Kennedyovci.
Martin Luther King
Nar.1929 v Atlantě. Baptistický kněz (křesťanská církev-nazvaná dle důrazu, který kladli na křtění stoupenců Krista, ponořením), doktor filosofie. R.1955-1956 vedl bojkot autobusů po uvěznění jisté černé švadleny, která nerespektovala místa pro bílé v autobusové přepravě a dalšími plamennými projevy podněcoval pokojné demonstrace. 1964 obdržel Nobelovu cenu míru. Zasloužil se o zrovnoprávnění Američanů černé pleti. V letech 1964-1965 díky masovým protestním akcím byla rasová diskriminace v celých USA postavena mimo zákon. R.1968 byl zavražděn, ale práce, kterou vykonal zůstala nesmrtelná.
Nezaměnit s Lutherem z Německa, viz Albi