Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKdo je šméčkomaker – mýty a fakta
Autor
uranium
1. Oblíbené omyly ohledně pojmu šméčkomaker
Mýtus – Hlavní prvky činnosti šméčkoamakera (viz. uvds) často provozují i obyčejní lidé, studie se tedy plete.
Fakta - Bohužel, v současné společnosti se šméčkomakingu dopouští stále více jedinců, takže ve většině případů, ten, který splňuje některá kritéria hlavních prvků činnosti šméčkomakera skutečně šméčkomakerem je, i když se tak třeba dříve neprojevoval a mezi známými je uznávaný pro svoji rovnou povahu.
Mýtus – Občas mívám deprese, po té, co jsem si přečetl vaši práci se bojím, že jsem šméčkomaker, co s tím mohu dělat?
Fakta – Nemáte se čeho bát. Šméčkomaker většinou depresi ( a jiné příznaky) pouze předstírá, protože tím sleduje zvýšený zájem u druhého pohlaví. Šméčkomaker zřejmě nebudete, pakliže máte depresi doopravdy a nedoufáte, že když budete působit smutně, budou vás dívky litovat.
Mýtus – Slyšel jsem, že největšími šméčkomakery bývají prý děvčata. Nedivím se tomu a musím říct že je to strašné.
Fakta – Není tomu tak. Největšími šméčkomakery bývají naopak většinou chlapci. Je to způsobeno tím, že v naší společnosti je sbližování s opačným pohlavím ponecháno převážně na bedrech mužů. To vede k „boji“ o ženy, v jehož rámci jsou nuceni někteří muži se uchýlit k šméčkomakingu.
Mýtus – Byl jsem s kamarádem na oslavě a on tam najednou před děvčaty nemluvil sprostě, ačkoliv jindy mluví velmi vulgárně, znamená to, že je to šméčkomaker?
Fakta – Odpověď na tento dotaz je velmi sporná. Pokud váš kamarád například i ostatní napomíná, kvůli hrubé mluvě šméčkomakerem bezesporu je. Pokud si ovšem ostatních nevšímá a soustředí se pouze na svou slušnou mluvu, šméčkomakerem zřejmě není. K tomu je totiž zapotřebí aspoň částečná společenská nebezpečnost. V tomto případě se tedy jedná spíše o bohing, i když nevalné úrovně.
Mýtus – V restauraci s děvčaty jsem si objednal místo obvyklého piva džus. Mými kamarády jsem byl nařčen ze šméčkomakingu. Jak jim mám vysvětlit, že to není pravda.
Fakta – Bohužel, musím vám oznámit, že šméčkomaker jste a pořádný. Tento váš čin (spíše přečin) je typickým projevem modifikovaného nechlastingu (viz. uvds). Šméčkomaker , který je například pivařem, si v restauraci před děvčaty obvykle dává černorybízový džus, zelený čaj, dvě deci suchého bílého vína, nebo mléčný koktejl.
2. Jak poznáme šméčkomakera ?
Poznat šméčkomakera by nemělo člověku, který je alespoň částečně obeznámen s celou problematikou dělat problémy. Základem je zvládnutí učiva ohledně hlavních bodů činnosti šméčkomakera (viz. uvds). Potom je nutné s největší pečlivostí provádět aplikaci jednotlivých bodů na vytipovanou osobu. Tuto osobu musíme alespoň, částečně znát. Pokud například jedinec, skutečně nepije alkohol a bývá velmi zodpovědný, je zbytečné obviňovat jej za šméčkomakingu. Je tedy nutné znát běžný model chování zkoumané osoby a částečně i jeho zvyky, které se projevují mimo kontakt s opačným pohlavím. Pokud máme stále podezření na např. nechlasting a víme že normálně jedinec alkohol pije, vyzveme jej například pod záminkou utvrzení přátelství k vypití 0,5 dcl tvrdého alkoholu. Reakce mohou být následující:
- „ No to víš že si dám, já už jsem se bál,
že tady nikdo nechlastá.“ - -
- „ Ne díky já dneska nemám chuť,
jinak bych si dal opravdu.“ – 0
- „ Ne dík, tohle opravdu nemusím.“ - +
- „ No, tak jednou bych si možná
mohl dát, abych neurazil.“ - +
- „ Ty vole já už dneska ne, mně je blbě.“ - 0
Na konci řádku s uvedenými reakcemi si všimněte symbolů +,-,0. + znamená pozitivní a zkoumaný je asi opravdu šméčkomakerem. 0 je neutrální a může znamenat obojí. – znamená negativní a je tedy jasné, že zkoumaný šméčkomakerem opravdu není. V případě, že výsledkem je 0. Je nutné jedince podrobit dalšímu zkoumání. TO je již odvíjí podobnými metodami a znalec problematiky si již časem sám vytvoří spolehlivou metodu na odhalení šméčkomakerů.
3. Jak se šméčkomakerům bránit?
Pro to, aby šméčkomaking neměl v naší společnosti tak úrodnou půdu, jakou doposud má je nutná osvěta. Pokud budou všichni znát alespoň základní fakta šméčkomakingu se týkající, v případě šméčkomakerova vystoupení, by na jeho paralyzování měla stačit veřejná výzva k zanechání šméčkomakingu. Ta se bohužel v současné době díky malé informovanosti míjí účinkem a ten kdo šméčkomakera obviní bývá často obviněn ze závisti, žárlivosti, necitlivosti a alkoholismu.